Goedemorgen,
ik wil in excel het volgende programma maken:
een werkblad met een prijslijst
een werkblad met factuuroverzicht
een sjabloon (?) met een factuur
De factuur wordt ingevuld, naam klant en faktuurnummer worden automatisch overgenomen in het werkblad 'factuuroverzicht'.
Nu wil ik de factuur zo maken dat bij het invoeren van een artikelkode automatisch de omschrijving en stuksprijs wordt overgenomen uit het werkblad 'prijslijst'.
Liefst ook nog een automatische factuurnummering.
Het werkblad factuur moet na elke invoer apart worden opgeslagen in een map 'facturen' zodat het werkblad gebruikt kan worden voor de volgende factuur.
1) hoe kan ik zorgen dat voor elke factuur de gegevens worden overgenomen in het 'factuuroverzicht'
2) kan ik één formule maken die betrekking heeft op de prijslijst (als artikelkode is xxx dan vul in yyy, als artikelkode is zzz dan vul in www enz. : het zijn ongeveer 70 artikelen)
Kan dit uberhaupt in excel? In acces volgens mij wel, maar een formulier maken vind ik hier erg moeilijk.
Dan nog een klein (simpel?) vraagje:
Als je excel opstart in xp dan krijg je rechts op het scherm een overzicht: elke poging die ik heb ondernomen en opgeslagen staat hierin vermeld, op de harde schijf heb ik deze bestanden verwijderd maar in het overzicht krijg ik ze niet weg.
Wie kan wat met dit warrige verhaal?? Alvast bedankt!
ik wil in excel het volgende programma maken:
een werkblad met een prijslijst
een werkblad met factuuroverzicht
een sjabloon (?) met een factuur
De factuur wordt ingevuld, naam klant en faktuurnummer worden automatisch overgenomen in het werkblad 'factuuroverzicht'.
Nu wil ik de factuur zo maken dat bij het invoeren van een artikelkode automatisch de omschrijving en stuksprijs wordt overgenomen uit het werkblad 'prijslijst'.
Liefst ook nog een automatische factuurnummering.
Het werkblad factuur moet na elke invoer apart worden opgeslagen in een map 'facturen' zodat het werkblad gebruikt kan worden voor de volgende factuur.
1) hoe kan ik zorgen dat voor elke factuur de gegevens worden overgenomen in het 'factuuroverzicht'
2) kan ik één formule maken die betrekking heeft op de prijslijst (als artikelkode is xxx dan vul in yyy, als artikelkode is zzz dan vul in www enz. : het zijn ongeveer 70 artikelen)
Kan dit uberhaupt in excel? In acces volgens mij wel, maar een formulier maken vind ik hier erg moeilijk.
Dan nog een klein (simpel?) vraagje:
Als je excel opstart in xp dan krijg je rechts op het scherm een overzicht: elke poging die ik heb ondernomen en opgeslagen staat hierin vermeld, op de harde schijf heb ik deze bestanden verwijderd maar in het overzicht krijg ik ze niet weg.
Wie kan wat met dit warrige verhaal?? Alvast bedankt!