• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louise

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2001
Goedemorgen,

ik wil in excel het volgende programma maken:

een werkblad met een prijslijst
een werkblad met factuuroverzicht
een sjabloon (?) met een factuur

De factuur wordt ingevuld, naam klant en faktuurnummer worden automatisch overgenomen in het werkblad 'factuuroverzicht'.

Nu wil ik de factuur zo maken dat bij het invoeren van een artikelkode automatisch de omschrijving en stuksprijs wordt overgenomen uit het werkblad 'prijslijst'.

Liefst ook nog een automatische factuurnummering.

Het werkblad factuur moet na elke invoer apart worden opgeslagen in een map 'facturen' zodat het werkblad gebruikt kan worden voor de volgende factuur.

1) hoe kan ik zorgen dat voor elke factuur de gegevens worden overgenomen in het 'factuuroverzicht'

2) kan ik één formule maken die betrekking heeft op de prijslijst (als artikelkode is xxx dan vul in yyy, als artikelkode is zzz dan vul in www enz. : het zijn ongeveer 70 artikelen)

Kan dit uberhaupt in excel? In acces volgens mij wel, maar een formulier maken vind ik hier erg moeilijk.

Dan nog een klein (simpel?) vraagje:
Als je excel opstart in xp dan krijg je rechts op het scherm een overzicht: elke poging die ik heb ondernomen en opgeslagen staat hierin vermeld, op de harde schijf heb ik deze bestanden verwijderd maar in het overzicht krijg ik ze niet weg.

Wie kan wat met dit warrige verhaal?? Alvast bedankt!

Hoi Cyrox

Bedankt voor je reactie. De link naar Ask Arne doet het niet helaas.

De ALS-functie vind ik erg ingewikkeld....(sorry, ben een leek als het verder gaat dan standaardwerk). Maar oké ik zal me er nog eens in gaan verdiepen.

Met het overzicht bedoel ik: als je excel opstart in xp, vanuit 'start', 'alle programma's, dan verschijnt rechts in beeld een soort overzicht:

'Een nieuwe werkmap openen', 'Nieuw', 'Nieuw van bestaande werkmap' en 'Nieuw op basis van bestaande sjabloon'.

Onder deze kopjes staan een aantal bestandsnamen die ik heb gemaakt en opgeslagen. Deze heb ik echter weer verwijderd want ze werkten niet. Maar in dat overzicht staan ze nog gewoon allemaal.

Groetjes

Hoi Louise,

Wat je wilt is natuurlijk mogelijk in Excel (Wat is niet mogelijk?), maar het zal een combinatie worden tussen Excel en Visual Basic for Applications (VBA) omdat je in een werkblad gegevens wilt invullen en vervolgens deze gegevens wilt opslaan in een factuuroverzicht.

Je geeft verder aan dat je een leek bent op het gebied van Excel.

Het zelf maken van een dergelijk programma gaat verder dan een leek kan realiseren. Mijn advies vraag een expert om een dergelijk programma te schrijven. Het is niet vreselijk ingewikkeld, maar zelf doen kost zeer veel tijd.

Jeroen

Ik denk dat je gelijk hebt, ik ga het niet zelf proberen. Bedankt allemaal voor het meedenken,

groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan