• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen010

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Hallo,

Hoe krijg ik het volgende voor elkaar. Stel je hebt een excelbestand met daarin een aantal kolommen. Nu wil ik het zo krijgen dat wanneer er in een van de kolommen van dat bestand een bepaalde waarde staat dat de gehele regel waar dus ook die waarde in staat in zijn geheel naar een ander bestand (of tabblad) wordt gekopieerd.

Ik ben bezig met een lijst van hoorspelen met daarin de kolom Taal. Als bv in die kolom de waarde ENG (engels) wordt gezet, dat dan de gehele regel naar een ander tabblad gaat waarin de engelstalige hoorspelen staan. En als daar bv DUI in staat dat het naar het tabblad duitstalige hoorspelen gaat. Etc.

Ik hooop dat het begrijpelijk overkomt, alvast bedankt voor het meedenken.:thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Als je nu op de kolom waar DUI of ENG in staat gaat sorteren of een filter op zet,
kun je dit toch gemakkelijk kopieren naar het juiste tabblad.
Of begrijp ik je nu niet goed of zie ik iets over het hoofd?

Als je nu op de kolom waar DUI of ENG in staat gaat sorteren of een filter op zet,
kun je dit toch gemakkelijk kopieren naar het juiste tabblad.
Of begrijp ik je nu niet goed of zie ik iets over het hoofd?

Ik ken de filteroptie, maar ik wil graag weten of datgene wat ik wil ook mogelijk is, de taalkolom DUI of ENG was gewoon een voorbeeld. Want ik heb nog veel meer 'parameters' die ik wil gebruiken en ik ben nu bezig alle hoorspeltitels in het 'hoofdbestand' te zetten. En ik praat dan van duizenden titels. Het is voor mij dan handig dat bepaalde gegevens dan 'automatisch' naar een tabblad of ander excelbestand gaat zonder steeds te hoeven plakken en knippen.

Alvast bedankt voor het meedenken! :thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik ken de filteroptie, maar ik wil graag weten of datgene wat ik wil ook mogelijk is

Dat is zeker mogelijk met een macro. Je zou de macro kunnen activeren dmv een knop waarbij in 1 keer alle regels wordt verplaatst (afhankelijk van de criteria natuurlijk).

Een andere mogelijkheid is dat zodra er binnen een bepaald bereik een wijziging plaatstvindt de computer kijkt waar de gegevens van die regel kunnen worden verplaatst.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat is zeker mogelijk met een macro. Je zou de macro kunnen activeren dmv een knop waarbij in 1 keer alle regels wordt verplaatst (afhankelijk van de criteria natuurlijk).

Je hebt dan een lus nodig doorheen een bepaalde kolom, daar alle rijen tot en met de laatste gebruikte rij. Is al menig maal behandeld geweest op het forum. Of een autofilter programmeren, dat is een stuk efficiënter en sneller, maar lastigere VBA-code.

Een andere mogelijkheid is dat zodra er binnen een bepaald bereik een wijziging plaatstvindt de computer kijkt waar de gegevens van die regel kunnen worden verplaatst.

Je hebt dan een Worksheet_Change event nodig, doorzoek het forum, dit is al heel veel keren voorgekomen, ga je zeker inspiratie vinden.

Wigi

Je hebt dan een lus nodig doorheen een bepaalde kolom, daar alle rijen tot en met de laatste gebruikte rij. Is al menig maal behandeld geweest op het forum. Of een autofilter programmeren, dat is een stuk efficiënter en sneller, maar lastigere VBA-code.

Je hebt dan een Worksheet_Change event nodig, doorzoek het forum, dit is al heel veel keren voorgekomen, ga je zeker inspiratie vinden.

Wigi

"Are your talking to me?!":shocked:

Laatst bewerkt:
Gewoon wat extra uitleg geven naar de TS toe, en dan was het handig dat jij al eea uitgetypt had...

En nu beddenbak in ;)

Wigi

Nu zo beetje duidelijk dat het mogelijk wat ik wil (macro bv), maar hoe doe je dat.

Svp practische uitleg. Dus als je een macro moet gebruiken, hoe ziet die er dan uit, waar zet je dat dan neer, etc.

Alvast bedankt.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Hallo,

Kan iemand mij een klein beetje op weg helpen?

Alvast bedankt! :thumb::thumb:

Ok.

Een simpel ontwerp dat makkelijk aan te passen en uit te breiden is.

In bijgevoegd bestand zit een macro genaamd "verplaatsen"
Deze kan je starten via EXTRA - MACRO - MACRO'S.

De macro kijkt in het 1e werkblad in de C-kolom naar de lettercombinaties (DUI, ITA, SPA)
De gegevens in de A-kolom, B-kolom en C-kolom worden in de betreffende werkblad gezet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan