• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens kunnen wegzetten en wijzigen met een userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Puntdroad123

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2016
Berichten
30
Hallo,

Ben enige tijd bezig geweest om een formulier te maken waarmee ik door het jaar heen gegevens bij kan houden.
De basis is klaar en de klanten kunnen ingevoerd/geselecteerd worden, maar nu lukt het me niet om de perceelgegevens te wijzigen die ingevoerd zijn.
Kan iemand mij helpen de perceelgegevens weer op te halen. De klant gegevens moeten blijven zoals ze zijn.
Gegevens van perceel 1 worden als weggeschreven, maar geen idee hoe ik deze dan weer op kan roepen.
Kan iemand mij op weg helpen, dan kan ik dit voor alle percelen gaan doen.
Alvast bedankt!

mvg Rick
 

Bijlagen

  • Test Formulier HelpMij.xlsm
    122,3 KB · Weergaven: 64
Hoi,
Hierbij een vbtje waar de oplossing van uw vraag is terug te vinden.
Hopelijk kan je daar wat inspiratie uit halen.
 

Bijlagen

  • testversie2.xlsm
    36,3 KB · Weergaven: 113
Ben bezig geweest en loop vast bij de volgende regel. Kom er niet verder mee.

Heb een knipsel bijgevoegd waarop ik vast loop.
Knipsel helpmij.PNG

Kun je uitleggen wat deze regel doet en waar het info vandaan moet halen?

mvg Rick

Kom net trouwens nog een probleem tegen. Ik wil datums op een goede manier wegschrijven (DD / MM / YYYY), maar als ik geen datum invul loopt vba vast.
De beide datums zijn pas in de loop van het jaar bekent, dus nu mijn vraag kan ik het omzeilen/accepteren in vba dat er geen waarde in die textbox staat
zo staat de code er nu in: Knipsel 13-12.PNG
 
Laatst bewerkt:
Hoi beste,
Voor uw eerste vraag (met het wel heel klein knipselke:D)
In mijn code staat TBid, dit is een textbox voor het unieke ID nummer en een uniek nummer heb je net nodig om de juiste gegevens terug op te halen. Dat is wat dat stukje code doet. Van die TBid heb jij ListOfdata gemaakt? Het waarom is mij niet duidelijk?
In mijn code heb ik
Een listbox met de naam ListOfData in de userform.
En onder formules Namen beheren vind je ook ListOfData (bereik) De rest van de gedefiniëerde namen zijn verder niet van belang,het vbtje komt gewoon uit een groter geheel.

De tweede vraag
Je krijgt een foutmelding omdat je DateValue gebruikt voor een textbox waar geen datum komt te staan.
Je kan het zo oplossen
Code:
If Me.TextBox_1_zaaidatum.Value <> "" Then ws.Cells(IRow, 21) = CDate(Me.TextBox_1_zaaidatum.Value)
of
Code:
ws.Cells(IRow, 21) = Me.TextBox_1_zaaidatum.Value
en dan in
Private Sub UserForm_Initialize()
Code:
Me.TextBox_1_zaaidatum.Value = Format(Date, "dd/mm/yyyy")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan