• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens laten zoeken in ander blad en bij match 3 velden in laten vullen met waarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter KMUL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KMUL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 sep 2018
Wie kan mij svp helpen. Met dank aan het foruminfo ben ik al verder gekomen maar krijg het iedere keer niet voor elkaar. Ik heb tabellen nodig waarin er een naam voor een profiel komt en daar gebruik ik toepassingen voor die allemaal een uniek nummer hebben. Al deze unieke nummers hebben een vaste RadiusMax, een vaste RadiusMin en een vast axiaal meetpunt. Tot op heden voer ik al deze gegevens handmatig in. Naast kans op fouten is dit een enorm werk, want in het voorbeeld heb ik 2 tabbladen (per profielnummer 1 tabblad) maar soms heb ik er wel 30 of meer. Mijn wens is dat er bij het intypen van het unieke nummer automatisch de waarde RadiusMax, RadiusMin en Axiaal worden ingevuld. Deze gegevens zal hij ergens vandaan moeten halen en daarom heb ik een subblad (blad1) toegevoegd waar ik alle nummers eenmalig onder elkaar zet met in de kolommen ernaast de vaste waarden die bij dat nummer horen. Dit Blad1 wil ik dan vullen, beveiligen en verbergen en dat is uiteraard niet het probleem. Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat hij in een 'profielblad' bij het intikken van het unieke nummer gaat zoeken in Blad1 naar overeenkomst, en dan de waarde invult van de RadiusMax, RadiusMin en Axiaal ??
Als voorbeeld: Bij subblad MARAP056 vul ik in cel F20 het nummer 600-01 in. Het zou fantastisch zijn als hij dan Cel D22, D23 en D24 direct invult met de juiste info die hij in Blad1 heeft gevonden Hetzelfde geldt dan weer voor 2e tabblad (TP1) etc
Alvast hartelijk dank voor het meedenken:) Bekijk bijlage Test gegevensverwijzingen HM forum.xlsx

Werkt perfect

Hartelijk Dank KristiaanL
Het werkt grandioos !:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan