• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Gegevens muteren in een Userform

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Berichten
496
Hoi,

Ik ben met een Userform bezig, zie mijn voorbeeld.

Wat ik graag wil is het volgende. Er is een "label 6" in het Userform en daar wil daar de tekst in opnemen die in cel A2 staat. De inhoud van die cel wijzigt zo nu en dan. Hoe krijg ik die tekst in label 6?

groet Egbert
 

Bijlagen

  • Map1.xlsm
    19,3 KB · Weergaven: 5
bedoel je zoiets?
 

Bijlagen

  • Map1 (42).xlsm
    25,7 KB · Weergaven: 7
Emields, zou je mij nog een plezier willen doen? Dit werkt zoals ik had gevraagd, maar nu (zie mijn aangepaste voorbeeld) staat de bewuste tekst "test1" niet in blad1, maar in blad2

groet Egbert
 

Bijlagen

  • Map1 (42).xlsm
    21,5 KB · Weergaven: 4
Da's toch simpel?
 

Bijlagen

  • Map1 (42).xlsm
    22,2 KB · Weergaven: 4
Toch niet zo simpel als ik dacht. In deze oplossing staat:
Private Sub UserForm_Initialize()
Label6.Caption = Sheets("Blad2").Range("A2").Value
End Sub

Dan krijg ik de melding "Blad 2 test1".

Nu heb ik in dezelfde procedure Private Sub UserForm_Initialize() al een andere opdracht staan. Die kunnen kennelijk niet samengaan. Ik heb daar een voorbeeld van bijgevoegd (zie UserForm1_Grootboek_NAAM)
 

Bijlagen

  • Map1 (42).xlsm
    25,3 KB · Weergaven: 2
Ieder Userform heeft een eigen UserForm_Initialize().
En heb je al gekeken wat er in Blad2 in cel A2 staat?
 
de code doet wat er van verlangd wordt. bekiik ook eens de code van UserForm1_Grootboek_NAAM. die doet juist hetzelfde van uw code maar dan veel korter. En moet een nummer altijd in dezelfde cel staan?
het is voor de helpers veel makkelijker werken als de tabbladnamen overeenkomen met de echte naam.
 

Bijlagen

  • Map1 (42) (2).xlsm
    26,5 KB · Weergaven: 2
Dom, dom, dom (zelfreflectie)

Ik bedacht mij achteraf dat ik het probleem onhandig heb opgeschreven. In mijn voorbeeldbestand staan 2 userforms. Nu wil ik UserForm1_Grootboek_NAAM , waar al een Private Sub UserForm_Initialize() is opgenomen ook die labelcaption opnemen, maar dan komen die in conflict.
 
Sorry Emields, realiseer mij dat ik het beter moet opschrijven en een beter voorbeeldbestand moet maken. Nu maak ik het jullie niet eenvoudiger.
 
die komen niet met elkaar in conflict, er staat gewoon blad 2 test 1 in die cel.
 
Wat ik in #8 al zei. ieder userform heeft z'n eigen UserForm_Initialize().
 
Terug
Bovenaan Onderaan