Ik heb een programma gemaakt om in een bedrijf de div. meterstanden in te kunnen voeren. Hiervoor heb ik een verzamelblad gemaakt waarin de 28 meterstanden naar beneden toe worden aangevuld. Via een ander blad kunnen de standen worden bekeken van de ingevoerde jaren en maanden. Wanneer de standen van de huidige maand zijn ingevoerd moeten deze verwerkt worden in het verzamelblad. En hier is dan meteen mijn probleem. Het verzamelblad heb ik voorbereid tot 2007 dus alleen de nieuwe standen hoeven te worden gekopieerd. Hoe kunnen middels een macro de nieuwe standen naar het verzamelblad gekopieerd worden? In het verzamelblad heb ik elke nieuwe regel een unieke code gegeven door de maand, jaar en metervolgnummer te combineren tot bijv. okt20051.
Ik zou graag weten of het mogelijk is om excel te laten zoeken naar de cel met dezelfde unieke code in het verzamelblad als in het invoerblad. Op die manier zou ik het complete invoerblad kunnen kopieeren. Als ik het met de hand probeer lukt het prima, maar via een macro wordt de unieke code in de macro gezet, dus blijft dan altijd hetzelfde waardoor de meterstanden altijd in dezelfde (verkeerde) cel worden gezet.
Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is.
anders hoor ik graag welke gegevens er nog meer nodig zijn.
Rob
Ik zou graag weten of het mogelijk is om excel te laten zoeken naar de cel met dezelfde unieke code in het verzamelblad als in het invoerblad. Op die manier zou ik het complete invoerblad kunnen kopieeren. Als ik het met de hand probeer lukt het prima, maar via een macro wordt de unieke code in de macro gezet, dus blijft dan altijd hetzelfde waardoor de meterstanden altijd in dezelfde (verkeerde) cel worden gezet.
Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is.

Rob