• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens naar ander blad kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Billie

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2005
Ik heb een programma gemaakt om in een bedrijf de div. meterstanden in te kunnen voeren. Hiervoor heb ik een verzamelblad gemaakt waarin de 28 meterstanden naar beneden toe worden aangevuld. Via een ander blad kunnen de standen worden bekeken van de ingevoerde jaren en maanden. Wanneer de standen van de huidige maand zijn ingevoerd moeten deze verwerkt worden in het verzamelblad. En hier is dan meteen mijn probleem. Het verzamelblad heb ik voorbereid tot 2007 dus alleen de nieuwe standen hoeven te worden gekopieerd. Hoe kunnen middels een macro de nieuwe standen naar het verzamelblad gekopieerd worden? In het verzamelblad heb ik elke nieuwe regel een unieke code gegeven door de maand, jaar en metervolgnummer te combineren tot bijv. okt20051.

Ik zou graag weten of het mogelijk is om excel te laten zoeken naar de cel met dezelfde unieke code in het verzamelblad als in het invoerblad. Op die manier zou ik het complete invoerblad kunnen kopieeren. Als ik het met de hand probeer lukt het prima, maar via een macro wordt de unieke code in de macro gezet, dus blijft dan altijd hetzelfde waardoor de meterstanden altijd in dezelfde (verkeerde) cel worden gezet.

Ik hoop dat het een beetje begrijpelijk is. :confused: anders hoor ik graag welke gegevens er nog meer nodig zijn.

Rob

Voor de goede orde het bestand maar even erbij geplaatst. De bedoeling is dus om de waarde uit invoerscherm!A6 als zoekwaarde te gebruiken om de cel te kunnen selecteren die dezelfde waarde heeft in verzamellijst! zodat de cellen uit invoerscherm naar de verzamellijst gekopieerd kunnen worden.

Groeten
Rob

Laatst bewerkt:
Nieuwe poging, bestand was iets te groot dus ik heb het programma uitgekleed tot de benodigde werkbladen zonder de grafieken en de overzichten enz. Hopelijk is er iemand die me kan helpen.

Rob

Bijlagen

Helaas nog geen reactie mogen krijgen op mijn vraag omdat het verhaal wellicht te vaag is.

Misschien is dit een betere benadering van mijn probleem:

Is het mogelijk een waarde te zoeken in blad 1 op basis van een (varierende) waarde in een cel uit blad 2?

Rob

Luc, bedankt voor je reactie maar het is helaas niet de oplossing. Druk maar eens op bijv. december 2005 en verwerk dan eens wat standen, dan zie je dat de standen bij november 2005 worden ingevoerd.

Ik had overigens de macro's onder de maand en jaar knoppen gezet zodat je kan zien dat je een maand hebt aangeklikt die al eerder is ingevuld zodat je bij de nieuwe maand altijd alleen maar nullen ziet.

Ik heb een ander bericht van je opgeduikeld over projectnummers waar je middels VBA een code hebt gebruikt, dat ziet er aardig uit zoals het waarschijnlijk zou moeten werken. Ik ben niet bekend met VBA maar daar wil ik nog wel ff naar kijken.

Tot zover bedankt voor je reactie, maar misschien heb je nog een andere tip.

Groeten
Rob

Rob,

Gezien het aantal macro's in je programma dacht ik dat je wel thuis was in VBA.

Ik Module 14 verbeterd.
Hij vraagt je nu de 1e datumcode van de maand in te voeren. ( deze stond nl vast op "nov20051" en dan kan hij December niet leveren)

Dit alles is nu flexibel.

Het gaat dus alleen om de macro "Standen verwerken".

Bijlagen

Ik ben helaas niet bekend met VBA, ben wel begonnen met Delphi.

Maar het werkt nu wel inderdaad, dus dat is goed. Maar ik blijf veeleisend. :D Is het niet mogelijk om de waarde in cel Invoerscherm!A6 direct te gebruiken als zoekstring om de cel met dezelfde waarde in de verzamellijst te selecteren. Dan kan het zonder inputbox werken. Dat zou ik het liefste hebben.

Maar wederom bedankt voor je laatste oplossing.

Groeten
Rob

Rob,

Heel goed idee.

Vervang srtCod = InputBox enz. door:

strCod = Sheets("Invoerscherm").Range("A6").Value

Luc, dat was hem inderdaad, precies wat ik wil. :cool:

Blijkbaar moet ik me ook wat meer gaan verdiepen in VBA...

Hartelijk dank voor je moeite, weer een hoop geleerd.

Groeten
Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan