• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens naar andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjico30

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2001
Hallo,
Ik heb een aantal gegevens in een werkblad 1 staan die ik wil verplaatsen naar werkblad 2, alleen alle rijen moeten kolommen worden en alle kolommen moeten rijen worden.
Als ik gegevens verander in sheet 1 moeten die automatisch ook veranderd worden in sheet 2.
Ik weet dat ik het kan doen met "=Sheet1!A1" en "=Sheet1!A1" enz,enz. maar de orginele sheet is enorm groot dus veel werk op deze manier.
Ik heb een voorbeeld attached, de gegevens in de kleuren in sheet 1 moeten weer terug komen in dezelfde kleuren in sheet 2.

Wie kan mij helpen

Bijlagen

Wat jij wilt doen is 'transponeren'.

Dit staat als volgt in de Help van Excel:

Rijen en kolommen transponeren
Met deze procedure verplaatst u gegevens uit de bovenste rij van het kopieergebied naar de linkerkolom van het plakgebied of uit de linkerkolom naar de bovenste rij.

Selecteer de cellen die u wilt verplaatsen.
Klik op Kopiëren .
Selecteer de cel in de linkerbovenhoek van het plakgebied. Het plakgebied moet zich buiten het kopieergebied bevinden.
Klik op de pijl rechts van Plakken en klik vervolgens op Transponeren.
Dit kan zowel binnen dezelfde Sheet als naar een andere Sheet.

Fihod,

deze procedure is mij wel bekend ,dat is hetzelfde als "paste special" en dan transpose.
Maar het probleem is dan dat als ik gegevens verander in sheet1 die niet mee gaan naar sheet 2.
Hij paste alleen de waarde's niet de verwijzing

dan denk ik dat je best werkt met een macro die de procedure van transponeren uitvoert
men een enkele druk op een knop kan je alles overzetten

Hoi,

Dat gaat ook met Transponeren (Maar in dit geval de functie)

Selecteer in Blad2 een even groot gebied als wat je wil omzetten (Maar hoogte wordt breedte)

Typ daarna volgende formule:
=TRANSPONEREN(Het bereik)
en sluit de formule af met de toetsencombinatie:
CTRL SHIFT ENTER
zie voorbeeld
Luc

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan