Gegevens naar datebase sturen en ophalen SQL

Status
Niet open voor verdere reacties.

WILLIAMXXX

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 nov 2006
Hey,

Nou heb ik een registreer schermpje gemaakt ze moeten hun: naam, wachtwoord, e-mail invullen.
Nu wil ik deze gegevens opslaan in een datebase.
Er is ook een login form waar ze hun naam en wachtwoord weer moeten invullen.
Er moet dan ook gecontroleerd worden of het wachtwoord goed is en de naam wel bestaat.

kan iemand mij hiermee helpen.
De text moeten ze gewoon in een textbox invullen.

dan is het niet echt gemakkelijk é aangezien programmeren zelf ook in het engels is :confused:

Dan kan ik je nog dit aanraden. Is eigenlijk een aanrader voor iedereen. Heb zelf één en ander geleerd uit boeken maar had maar echt helemaal door hoe het in elkaar zat toen ik deze video-reeks bekeek.

Het is ook engels maar als je het ziet doen, dan gaat het misschien al iets begrijpelijker zijn.

Mij lukt het niet om al een database te maken:confused:
Krijg dus een fout:

CREATE DATABASE permission denied in database 'master'

Wat doe ik hier aan?

probeer je een connectie te maken met een sql server?? Dan zou het kunnen dat je geen toestemming hebt.

Laatst bewerkt:
Hoezo geen toestemming, Ik doe de SQL database maken zoals daar in filmpje 1

Hoezo geen toestemming, Ik doe de SQL database maken zoals daar in filmpje 1

heb je dan een sql server staan of gebruik je SQL express?

Anders moet je access bestanden gebruiken.

Zie niet echt in waarom je een database via programmeren wil maken. Denk niet dat er nog veel aan gaat veranderen. Als je je tabel met gegevens hebt, is het waarschijnlijk niet de bedoeling dat je iedere dag een nieuwe tabel gaat maken.

Je maakt je database in access, je bewaart die en daar maak je dan met visual basic verbinding mee.

Je kan in visual basic zelf ook een database maken via een wizard of zo maar weet nu niet direct van buiten hoe dat moet.

heb je wel een sql server of sql express op je pc geïnstalleerd?

je kan moeilijk met bestanden werken als je computer niet weet hoe die met die bestanden moet omgaan.

Wat is je connectiestring en zo?

Ik heb: Microsoft SQL Server Compact edition 3.5
En heb ook nog: Microsoft SQL server 2005

kopieer eens de code die je tot nu toe hebt naar het forum

Laatst bewerkt:
Ik heb toch nog geen code!

Ik moet de datbase nog maken.

Is het in code dat je je database wil maken of via de server explorer?

Laatst bewerkt:
Via de Server Explorer, Code lijkt me een beetje moeilijk:D

Ben je ingelogd als systemadministrator? Of ben je bezig met een user account?

Je hebt gewoon de rechten niet om een database aan te maken. Je hebt misschien wel rechten om dingen toe te voegen aan een database maar de database zelf mag je niet maken

Er is op min computer maar EEN accoubt die is van mij, Ik heb wel bij een SQL configuratie voor win Vista aan gezet dat de administrator database kan maken...

Zal even proberen als administrator in visual studio:thumb:

Nu lukt het zonder dat bericht maar nu krijg ik een fout:

Bijlagen

• foutje..jpg
    foutje..jpg
    14,2 KB · Weergaven: 94
Laatst bewerkt:
denk dat je best opnieuw begint.

Het heeft iets te maken met het XML-bestand waar de server-explorer gebruik van maakt. Zelfs al lukte het niet om een database aan te maken, toch zet ie iets in dat xml-bestand. En zo gebeurt het dan dat er in hetzelfde bestand twee maal naar dezelfde key wordt verwezen.

Ofwel moet je in dat xml-bestand op die lijnnummers die je gekregen hebt één van de twee verwijzingen verwijderen. Hoe je dat moet doen, weet ik niet. Heb het zelf nog niet meegemaakt.

Blijkbaar een fout in visual studio

Het is ook een beta versie (visual studio 2008).
Ik heb wel vb express 2005 maar daar kan ik nog geen eens aan klikken: Creat new SQL database:confused:
Misschien lukt het wel met express van 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan