Gegevens naar datebase sturen en ophalen SQL

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb daarnet toevallig een melding gevonden van de bug op de site van microsoft. Dus het komt blijkbaar nog regelmatig voor.

Je kan ook eens zien of je de tools voor sql server hebt (weet wel niet exact hoe die heten). Dan kan je van daaruit ook een database maken (dacht ik)

O, stond er niet een updatetje bij?

En hoe kan het dat ik met visual basic 2005 GEEn database kan maken?

je kan geen database aan maken met visual basic 2005 express. Met de gewone versie wel.
Dacht dat je ook geen uitvoerbaar bestand kon maken met de express versie.

Dat is ook de bedoeling niet van de express-versie.

Ow, nou ik dacht het wel zie plaatje, Daar staat toch "creat new sql database" dat doen ze toch niet voor de lol erbij:

Bijlagen

• bedoelikditofnielol.jpg
    bedoelikditofnielol.jpg
    36,3 KB · Weergaven: 12
ah, weeral iets bijgeleerd :D (ik werk niet met de express versie, dus weet ik niet helemaal wat je wel en niet kan)

Dacht dat je eerst de connectie moest instellen voor je een database kan aanmaken

Maar ik had eerst een trail versie visual studio 2005 team suite, maar als ik die wil installeren zegt die dat ik al een trail versie heb??? Hoe kan dit, die heb ik toch echt niet.

je kan geen database aan maken met visual basic 2005 express. Met de gewone versie wel.
Dacht dat je ook geen uitvoerbaar bestand kon maken met de express versie.

Dat is ook de bedoeling niet van de express-versie.

je kan in expres 2005 wel .exe's maken en ook databases

bij de solution explorer zit normaal nog een tab datasource.
daar kan je een database maken
als je die niet vind moet je naar data> show data sources

Nee, hoor dat werkt niet je moet het in de database explorer of bij visual studio Server explorer doen. Want bij die andere moet je het op een bestaande database doen.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan