Gegevens onthouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisM

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2007
Ik heb nul kennis van javascript en ook nul kennis van JSP, maar toch moet ik een probleem oplossen in javascript en JSP. Het is een klein probleem voor degene die JSP en javascript kent, maar voor mij is het een groot probleem. Ik wil niet dagen of weken lang in JSP en javascript verdiepen om een klein probleem op te lossen.

Het probleem is het volgend:

Ik heb een paar schermen en in ieder scherm voer ik data in. Maar als ik op de button TERUG van scherm 3 klik, zie ik alle gegevens die ik ingevuld heb in scherm 2 en 1 weg zijn.
De vraag is hoe zorg ik dat deze gegevens die ik ingevuld heb daar bewaard blijven?

Wanneer men IE opnieuw start moeten de schermen helemaal leeg en schoon zijn.

Laatst bewerkt:
Wat zit er achter de knop 'TERUG' op je pagina, want normaal als je op vorige klikt in de knoppenbalk zou alle informatie behouden moeten zijn. Tenzij je natuurlijk je scherm leegmaakt bij het activeren...

Om naar de vorige webpagina te gaan gebruik je normaal history.go(-1);
Je knop kan dan als volgt gedefiniëerd zijn:
Code:
<input type='button' value='Terug' onclick='JavaScript:history.go(-1);'>

Dan maak je er toch één scherm van? :)
PHP:
<style type="text/css">
 .part { display: none; width: 480px; height: 320px; background: #eee;}
</style>

<script type="text/javascript">
 // Egel 070405 ;)
 function showPart(nr) {
  for (var i = 1; i <= 3; i++) {
   document.getElementById('part' + i).style.display = (nr == i ? 'block' : 'none');
   };
  };
</script>

<form>
 <input type="button" onclick="showPart(1)" value="Deel 1">
 <input type="button" onclick="showPart(2)" value="Deel 2">
 <input type="button" onclick="showPart(3)" value="Deel 3">
 <input type="submit" value="Versturen">
 <br><br>
 <div id="part1" class="part" style="display: block;">
  [Deel 1]
 </div>
 <div id="part2" class="part">
  [Deel 2]
 </div>
 <div id="part3" class="part">
  [Deel 3]
 </div>
</form>
Vr.Gr. Egel.

Dan maak je er toch één scherm van? :)

Dat programma is niet door mij gemaakt, anders had ik het probleem zelf opgelost. Ik heb kennis van java, maar niet van javascript. Maar toch moet ik iets aan dat javascript code aanpassen.

Er zijn veel schermen en ieder scherm gaat over iets anders. Je kunt er geen 1 scherm van maken.

In scherm 1 voer je bijvoorbeeld data, je klinkt op verder je krijgt scherm 2 met informatie. Je klink op verder en je krijgt scherm 3 waar je andere data moet invullen. enz.

Maar als je terug wilt komen naar scherm 1 om daar iets aan te passen ( bijvoorbeeld je naam), dan zie je alle data die je ingevuld hebt weg is.

Wat zit er achter de knop 'TERUG' op je pagina, want normaal als je op vorige klikt in de knoppenbalk zou alle informatie behouden

De gemaakte programma’s heb ik op dit moment niet, dus ik kan helaas niet kijken wat er achter de knoop “terug” staat.

Wat doet het statement history.go(-1) precies?

Iemand zei dat ik session of cookies moet gebruiken. Kan ik dit probleem ook met session en cookies oplossen? Zo ja hoe?

Stel dat ik de ingevoerde data in een scherm niet gewist wil worden door de knoop ‘terug’, maar de data in andere schermen wel. Hoe los ik dit op als alle schermen dezelfde knoppenbalk hebben.

Dit is een eenvoudig voorbeeld.

1. Ik voer op pagina 1 mijn naam in.
2. Ik klik op de knop verder om naar pagina 2 te gaan.
3. Op pagina 2 voer ik mijn adres in en ik klik op de knop verder om naar pagina 3 te gaan.

Nu klik ik op de knop “terug” of “home” in de knoppenbalk bovenaan zoals die in Internet Explorer. Mijn naam moet op pagina 1 bewaard worden, maar mijn adres op pagina 2 mag niet bewaard worden.

Hoe los ik dit op met javascript.

Heeft iemand hier kennis van JSP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan