Gegevens ootlook exporteren Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulmuisje

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Berichten
645
Beste computerhelpers,

Kan ik gegevens (naam, adres, postcode en woonplaats) van mijn ootlook contactpersonen exporteren naar Word en hier adresstickers van maken.

Groeten
 
kan middels "bestand" en dan importeren / exporteren,

maar...............

je kunt rechtstreeks vanuit Outlook het geheel "opstarten":

Voor deze procedure hebt je Microsoft Word nodig.

Zorg ervoor dat de map met contactpersonen wordt weergegeven in het Outlook-adresboek.

Klik in Word op Enveloppen en etiketten in het menu Extra.

Klik op het tabblad Etiketten als je op etiketten wilt afdrukken.
Klik op het tabblad Enveloppen als je op enveloppen wilt afdrukken.

Klik op Adresboek voor het adres dat je wilt toevoegen.

Klik in het vak Namen weergeven uit op de naam van de map waarin de gegevens van de contactpersoon zijn opgeslagen. De mapnaam verschijnt onder de kop Outlook-adresboek.

Klik op Postlijst, Thuis of Overige voor het type adres dat je wilt gebruiken.

Dubbelklik op de gewenste vermelding.

Klik op de eventuele andere opties die je wilt gebruiken.
Als je help wilt bij een optie, klik je eerst op het vraagteken en vervolgens op de betreffende optie.

Klik op Afdrukken...........

Voila...........
 
Laatst bewerkt:
Kan dit dan ook voor meerdere adressen op verschillende etiketten en niet een vel vol met hetzelfde adres. En kan ik een hele lijst met contactpersonen in een keer exporteren. Ik wil iedereen uit mijn adresboek een kaart sturen.

Groeten
 
geen idee, ik heb het zelf nog nooit middels Outlook gedaan, maar wel via Word. Kies in dat geval voor de optie die ik als 1e noemde, (bestand en dan exporteren/importeren)

Daarna "benader" je het bestand gewoon middels "samenvoegen" en maak je etiketten naar alle adressen/personen.
 
Moet ik dan in outlook exporteren. In outlook kan ik niet exporteren naar Word. Wat moet ik dan samenvoegen ?
 
Het wijst zichzelf met de Wizzard :

Items exporteren naar een bestand of naar een bestand met persoonlijke mappen:

Klik op Importeren en exporteren in het menu Bestand.

Klik op "Naar een bestand" exporteren.

Volg de instructies in de wizard Importeren en exporteren.
Opmerking : Als je exporteert naar een bestand dat je in Microsoft Word of PowerPoint wilt gebruiken, selecteer je als bestandstype "Door tabs gescheiden waarden" of "Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden." Als je wilt exporteren naar een bestand dat je in Microsoft Publisher wilt gebruiken, selecteer je als bestandstype "Door lijstscheidingstekens gescheiden waarden".
 
en ALS je het exporteert, zorg dan dat je het bestand met Excel kan openen want een compleet handleidinkje samenvoegen vind je HIER :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=90616&highlight=samenvoegen

ps. de handleiding beschrijft het samenvoegen van een adressenbestand in een "standaardbrief" die naar alle personen gestuurd moet worden uit dat adressenbestand, maar de "truuk" werkt hetzelfde als je in het menu "samenvoegen" kiest voor enveloppen / etiketten...................
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan