• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens op een ander blad laten zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenvt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Goedemiddag,

Na een tijdje zelf geprobeerd te hebben zonder resultaat vraag ik jullie hulp.

In blad 1 zit een dropdown menu waar gekozen kan worden voor verschillende typenummers. Op blad 2 staan gegevens die bij elk typenummer horen. Het is de bedoeling dat als ik in blad 1 een bepaald nummer selecteer hij alle gegevens behorend bij dit type weergeeft.

Ter verduidelijking zie de bijlage.

Al vast bedankt,

Jeroen

Bijlagen

Is er een formule die bij onderdelen alle onderdelen die bij dit type horen uit blad2 ophaalt?

Ja, vert.zoeken (vlookup voor eng versie )

Beste jeroenvt ;)

Er wordt wel verwacht dat je eerst antwoord geeft vooralleer je de vraag op opgelost zet :evil:

Op zijn minst een dankwoordje :D:p

Groetjes Danny. :thumb:

Hoi Danny ;) , de Jeroen is zodanig tevreden dat je hem de oplossing gaf en is nu bezig met het bestuderen van de formule .
Ik heb dat ook gedaan :D , het is verdorie toch handig dat je met rij en kolom kunt werken om tot deze oplossing te komen :thumb: , en je moet er maar opkomen om " (2*$B$5)-1 "
Ik denk eraan om bepaalde oplossingen > zoals deze , op te slaan als geheugensteun voor ?? later . Soms krijg je privé mails over een bepaald bestandje dat je ooit poste en bij mij is dat dan op ( in ) het forum gaan zoeken " wat heb ik daar ooit in neergezet " .

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan