gegevens op een website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brugesboy1979

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2006
Goeiemorgen,
ik heb eens een paar sites ivm voetbal bekeken en het valt mij iets op. Als je een hyperlink hebt naar bijvoorbeeld de gegevens van een speler, dan staan die gegevens altijd mooi op dezelfde plaats op een website. Staan al die gegevens dan in een ander document of doe je dat via een bepaalde weg in Frontpage of in een ander programma?
Een voorbeeld is www.voetbalcentraal.nl. Als je op Nederland klikt en dan op bijvoorbeeld AZ en dan op een speler van AZ verschijnen de gegevens van die speler mooi geschikt en altijd op dezelfde plaats. Hoe kan je dit doen?
Alvast bedankt,
Brugesboy1979

met een template of gewoon 1 pagina maken en telkens de informatie vervangen en opslaan als doen. (dit is de meest simpele methode er zijn nog veel meer uitgebreidere methodes maar ik concludeer dat je nog niet zo veel ervaring hebt)

Nee, ik heb nog niet zoveel ervaring. Ik ben eigenlijk pas begonnen. :-)
En een template maken, hoe doe je dat dan? Is dat dan in Frontpage?

met een template of gewoon 1 pagina maken en telkens de informatie vervangen en opslaan als doen. (dit is de meest simpele methode er zijn nog veel meer uitgebreidere methodes maar ik concludeer dat je nog niet zo veel ervaring hebt)

Ik weet niet hoe je het in frontpage doet, ik gebruik namelijk dreamweaver voor dat soort doeleinden.
Maar je kan dan in iedergeval vanuit 1 pagina simpel de layout aanpassen en hoef je maar 1 keer de gegevens invoeren.

die site die jij hier op de pagina hebt staan maakt gebruik van php en een database.
Even de uitleg: ze hebben 1x de layout gemaakt en vervolgens alle gegevens in de database ingevoerd als jij een pagina opent dan staat er op de pagina bijvoorbeeld id= en dan haalt hij de gegevens uit de database.

dus wil je echt zoiets hebben dan zal je iets in php moeten maken of heel diep in html
TIP: Maak een keer de layout, dan opslaan als template (ga naar adobe.com en download een test versie van dreamweaver) en je kan de gegevens invoeren van alle spelers

Die gegevens die je in een database invoert, mag dat een database in Access zijn of zijn er daar andere programma's beter voor?
Kun je een template in Dreamweaver, Frontpage of om het even welk programma maken en dan gegevens uit een database in Access invoeren?

die site die jij hier op de pagina hebt staan maakt gebruik van php en een database.
Even de uitleg: ze hebben 1x de layout gemaakt en vervolgens alle gegevens in de database ingevoerd als jij een pagina opent dan staat er op de pagina bijvoorbeeld id= en dan haalt hij de gegevens uit de database.

dus wil je echt zoiets hebben dan zal je iets in php moeten maken of heel diep in html
TIP: Maak een keer de layout, dan opslaan als template (ga naar adobe.com en download een test versie van dreamweaver) en je kan de gegevens invoeren van alle spelers

het is mogelijk om een site met een acces database te maken maar ik (je moet het zelf weten) zou kiezen voor mysql, mysql hosting is beter en acces hosting is veel duurder. Het is wel mogelijk om het met een template te doen maar dan zou ik php gaan gebruiken in combi met mysql.

Je maakt 1x de layout en die kan je dan met include() vervolgens voor elke pagina gebruiken. maar ik zou gewoon html gebruiken zonder database en gewoon elke pagina apart de gegevens op intypen het word anders wel heel moeilijk als je geen ervaring hebt.

MySQL kan ik dat ergens downloaden?

het is mogelijk om een site met een acces database te maken maar ik (je moet het zelf weten) zou kiezen voor mysql, mysql hosting is beter en acces hosting is veel duurder. Het is wel mogelijk om het met een template te doen maar dan zou ik php gaan gebruiken in combi met mysql.

Je maakt 1x de layout en die kan je dan met include() vervolgens voor elke pagina gebruiken. maar ik zou gewoon html gebruiken zonder database en gewoon elke pagina apart de gegevens op intypen het word anders wel heel moeilijk als je geen ervaring hebt.

En als het gaat over meer dan duizend spelers? Moet ik dan voor elke speler een nieuwe pagina aanmaken? En allemaal apart opslaan?

mysql is te downloaden maar je hebt er niks aan zonder phpmyadmin en php als je alles in 1 wil hebben op een localhost download dan xampp (typ ff in bij google)

en als je duizenden spelers wilt invoegen dan zou ik als ik jou was een paar boeken aanschaffen over php of naar de bibliotheek gaan. (zonder kennis lukt het niet)

nog vergeten: als je meer dan duizend spelers wilt toevoegen is acces niet goed dus moet je bijna wel mysql gebruiken

Laatst bewerkt:
Staan er geen goeie cursussen voor php en mysql op het net? Liefst in het Nederlands, maar het mag ook in het Engels.

mysql is te downloaden maar je hebt er niks aan zonder phpmyadmin en php als je alles in 1 wil hebben op een localhost download dan xampp (typ ff in bij google)

en als je duizenden spelers wilt invoegen dan zou ik als ik jou was een paar boeken aanschaffen over php of naar de bibliotheek gaan. (zonder kennis lukt het niet)

Ik heb net XAMPP geïnstalleerd, maar ik versta niet al te veel van dat programma. Je kan daar toch geen websites mee maken? Ik heb de volgende zaken in mijn startmenu staan:
CONTROL XAMPP SERVER PANEL
PHP SWITCH
PORT CHECKING
XAMPP HTTP DOC FOLDER
XAMPP UNINSTALL

Maar voor de rest versta ik er niet al te veel van. Is er nu nog iets dat ik moet doen?
Alvast bedankt.

nee, ik werk ook met php 5 maar het kan wel

Inderdaad daar kun je geen websites mee maken.
Het is een compleet pakket om op je eigen computer php files te tonen.
Dus een php script hoef je niet te uploaden, doch kun je lokaal uittesten op de correcte werking.

Zie:
http://www.google.nl/search?hs=yfJ&...official&q=+XAMPP&btnG=Zoeken&meta=lr=lang_nl

PHP handleiding, dus hoe en wat van php:
http://www.essetee.be/windex.php
in het Nederlands.

PHP is een scripting taal, de files upload je normaal gesproken naar je host en dan kunen ze uitgevoerd worden.

Een fraai script is dit:
http://www.php-update.co.uk/
download het unzip
upload install en klaar.
De layout kun je eventueel in een html editor aanpassen en gesplits in de juiste directory wegzetten.

En om php files te zien en te bewerken haal je deze editor op:
http://www.context.cx/

:cool:

Sorry, ik wil niet als dom overkomen, maar ik versta er niet al te veel van. Het is allemaal nog een beetje nieuw voor mij.
Dat script heb ik gedownload, maar ik weet niet wat ik er juist mee moet doen. Waar moet ik dat nu openen?
Alvast bedankt voor uw hulp.

Inderdaad daar kun je geen websites mee maken.
Het is een compleet pakket om op je eigen computer php files te tonen.
Dus een php script hoef je niet te uploaden, doch kun je lokaal uittesten op de correcte werking.

Zie:
http://www.google.nl/search?hs=yfJ&...official&q=+XAMPP&btnG=Zoeken&meta=lr=lang_nl

PHP handleiding, dus hoe en wat van php:
http://www.essetee.be/windex.php
in het Nederlands.

PHP is een scripting taal, de files upload je normaal gesproken naar je host en dan kunen ze uitgevoerd worden.

Een fraai script is dit:
http://www.php-update.co.uk/
download het unzip
upload install en klaar.
De layout kun je eventueel in een html editor aanpassen en gesplits in de juiste directory wegzetten.

En om php files te zien en te bewerken haal je deze editor op:
http://www.context.cx/

Je bedoelt het phpupdate script?
Gewoon unzippen, nu heb je alle files.
Via de verkenner ga je er naartoe en opent de mapppen, kijk waar readme.txt staat,
klik erop en kladblok opent met de tekst.
Staat er alleen readme, wijzig dit dan in readme.txt om te kunnen lezen.
Het phpupdate script is een Content Managment Script.
Dit wil zeggen dat je online je pagina's kunt bijwerken en je site kunt uitbreiden.

Lees de handleidingen van essentee door, en bekijk de voorbeelden.
Op een gegeven moment ga je het wel snappen en de struktuur begrijpen.

Om online met php te werken heb je wel php ondersteuning nodig en een sql database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan