gegevens op formulier niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Distel

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2008
Ik heb een formulier met opzoekveld
als ik het type recordset op dynaset stel dan worden er geen gegevens afgedrukt of weergegeven in afdrukvoorbeeld

Bij instellen als momentopname of inconsitente dynaset zijn er wel gegevens zichtbaar
maar kan ik deze niet bewerken (knippen en plakken)

Omdat ik de gegevens op het form. wil bewerken moet er een dynnaset instelling zijn
heeft iemand een idee

Klik op eigen schappen van het desbetrefende veld, en daar kun je je velden instellen op zichtbaar, en niet zichtbaar, terwijl de evt. berekening gewoon blijft werken.

Het betreft hier niet de afzonderlijke velden maar het totale record op het formulier

kun je een voorbeeld plaatsen, begrijp je zo niet, want normaal gesproken, kun je alles wat op het formulier staat zichtbaar, en onzichtbaar maken.

Laatst bewerkt:
Zie het zip file

retourformulier is nu niet zichtbaar (Dynaset)

als ik het hele record instel op momenntopname wel

Bijlagen

Merk geen problemen, werkt hier perfect, kan retourformulier openen, en zelfs zoeken op orgineel nr.
voor alle duidelijkheid.
begin pagina, het tweede blokje (retourformulier)?
kreeg alleen de eerste keer een fout melding, maar de tweede keer niet meer, had ondertussen wel een record toegevoegt, en ook weer verwijderd.

stuur hem terug, misschien doet hij het nu wel, sorry anders zou ik het ook niet weten, werkt hier perfect.

groetjes Marcel

Laatst bewerkt:
Ja dit werkt, maar als je dit wil printen, dan zie je geen gegevens, allen de koptext is zichtbaar

Klopt, je verwijst, om te printen naar je formulier, en die is standaard altijd leeg, vandaar dat je geen gegevens ziet
Je moet eerst in rapparten een rapport maken.

In deze database staat ook een retouraanvraag formulier,
deze kan ik wel printen,
wat is het verschil dan. het keuzevak ?

kijk hier maar eens naar

Wat ik wil is één origineelnummer op een formulier of rapport plaatsen en
deze verwijderen van de retouraanvraag tabel en plaatsen in de tabel retourdef

bij deze manier van een rapportmaken selecteer je alle records en kan ik niet
met het ene record wat doen.

Nee, klopt, maar omdat aan tepassen en uit teleggen, kost veel tijd.
En dat heb ik nu helaas niet. ivm werk
Misschien kan iemand anders je verder helpen?

Laatst bewerkt:
Ik weet niet waarom die bij Type recordset "Dynaset" de velden bij het printen niet laat zien. Echter je kunt het oplossen door van je formulier een rapport te maken om te kunnen printen. Hoe?

1. Open een nieuw rapport in de ontwerp weergave.
2. Kopieer alle velden van je formulier in het rapportontwerp.
3. Verwijs je variabele velden in het rapport naar de formulier velden (Velden in het rapport opbouwen via "Besturingselementbron" en "Opbouwfunctie voor expressie").

Het is me niet duidelijk waarom je gegevens van de ene tabel naar de andere tabel wilt overhevelen.

mvg
Charles

Het maken van een rapport is inderdaad een optie, maar als iemand weet waarom de gegevens bij een dynaset instelling niet zichtbaar zijn, dan zou dat een hoop werk en onnodige handelingen in mijn database schelen

tot zover hartelijk dank voor het meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan