• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens ophalen als....

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelleer

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2010
goedendag,

ik heb in een werkmap 5 verschillende werkbladen, namelijk:

-voorblad
-concurrenten
-Confectionery
-dairy
-tobacco
(de laatste 3 zijn branches)
nu kun je op het voorblad dmv valideren een van de 3 branches selecteren. daar komen dan netjes de gegevens van de betreffende branches tevoorschijn. allemaal geen probleem. alleen op het werkblad concurrenten kun je via validatie aangeven in welke branche de concurrent actief is(primair,secondair en tertiair).
Ik zou graag willen dat wanneer ik bijvoorbeeld de branche Tobacco selecteer, onder de gegevens (die al keurig worden weergegeven) de namen van de concurrenten komen te staan die (zoals aangekruist op het werkblad ''concurrenten'') actief zijn in deze branche???

kan iemand mij helpen met dit mysterie?
Ik hoop dat de uitleg duidelijk is, maar in de bijlage staat ook nog een kleine uitleg.

bij voorbaat dankBekijk bijlage voorbeeld2.xls

dient de onderverdeling in de 3 criteria (primair, tertair, secondair) ook plaats te vinden?

of is alleen naamvermelding voldoende?

blijft het bij 3 categorien tabocca / dairy / ?

de onderverdeling naar primair e.d. zou mooi zijn als het kon, maar als het veel werk is, is het geen must.

ik heb het voorbeeld teruggebracht tot 3 varianten, maar in totaal zijn er 5 (wegens gebrek aan cijfers over deze branches heb ik deze voor het gemak even weggelaten)

als je er voor zorgt dat de gegevens van de concurenten in een tabel kunnen worden opgezocht, gaat deze formule werken.

Code:
=ALS(ISFOUT(HORIZ.ZOEKEN($B$4;branches;RIJ()-30;0));"";HORIZ.ZOEKEN($B$4;branches;RIJ()-30;0))

zie bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is weer een goede oplossing Oeldere!

wederom bedankt!

met vriendelijke groet,

Excelleer

ik zou in jou geval 1-malig zorgen dat de concurenten in de juiste kolom onder elkaar (zonder lege rijen) komen te staan.

dit kan gezien het aantal ook wel handmatig.

dan heb je ook geen last van de lege rijen die nu worden getoond, bij het zoeken in de tabel.

goede tip inderdaad.

gaat goed komen, bedankt voor de tips en formules

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan