John van Herk
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 apr 2006
De vraag is:
Hoe kan ik in een formulier vanuit een tabel met als variabelen een rentesoortID en een datum, een percentage op laten halen vanuit 2 andere tabelen? Die twee tabellen bevatten de rentegegevens per datum van elk 1 soort rentesoortID.
Voorbeeld:
RentesoortID=3-maands Euribor
Datum 1-4-2007
In een opvraagformulier zou ik dan graag het rentepercentage willen laten zien uit de tabel [3-maands Euribor] met datum "1-4-2007".
Voor een ander record geldt dan bijvoorbeeld:
RentesoortID=1-maands Euribor
Datum 1-2-2007
In datzelfde opvraagformulier zou ik dan graag het rentepercentage willen laten zien uit de tabel [1-maands Euribor] met datum "1-2-2007".
Er komen ook records voor waarbij niets hoeft te worden opgezocht.
Wie helpt mij hieruit?
Hoe kan ik in een formulier vanuit een tabel met als variabelen een rentesoortID en een datum, een percentage op laten halen vanuit 2 andere tabelen? Die twee tabellen bevatten de rentegegevens per datum van elk 1 soort rentesoortID.
Voorbeeld:
RentesoortID=3-maands Euribor
Datum 1-4-2007
In een opvraagformulier zou ik dan graag het rentepercentage willen laten zien uit de tabel [3-maands Euribor] met datum "1-4-2007".
Voor een ander record geldt dan bijvoorbeeld:
RentesoortID=1-maands Euribor
Datum 1-2-2007
In datzelfde opvraagformulier zou ik dan graag het rentepercentage willen laten zien uit de tabel [1-maands Euribor] met datum "1-2-2007".
Er komen ook records voor waarbij niets hoeft te worden opgezocht.
Wie helpt mij hieruit?