Gegevens ophalen met 2 variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

John van Herk

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2006
De vraag is:

Hoe kan ik in een formulier vanuit een tabel met als variabelen een rentesoortID en een datum, een percentage op laten halen vanuit 2 andere tabelen? Die twee tabellen bevatten de rentegegevens per datum van elk 1 soort rentesoortID.

Voorbeeld:
RentesoortID=3-maands Euribor
Datum 1-4-2007

In een opvraagformulier zou ik dan graag het rentepercentage willen laten zien uit de tabel [3-maands Euribor] met datum "1-4-2007".

Voor een ander record geldt dan bijvoorbeeld:
RentesoortID=1-maands Euribor
Datum 1-2-2007

In datzelfde opvraagformulier zou ik dan graag het rentepercentage willen laten zien uit de tabel [1-maands Euribor] met datum "1-2-2007".

Er komen ook records voor waarbij niets hoeft te worden opgezocht.

Wie helpt mij hieruit?

Je vraag is mij iets te cryptisch. Kan je een bestandje meesturen?

een veld in een tabel uitlezen is mogelijk met de functie Dlookup. Zie de help.

Ik heb je "Query Euribor rente" een beetje aangepast. Ik heb er distinct bij gezet. I.p.v. 44 records, hou je er twee over. Je kan ook Group By gebruiken. Ik weet even niet welke sneller verwerkt wordt.
Code:
SELECT distinct  [Euribor 1 en 3-maands rentetarieven].RentesoortId, [Euribor 1 en 3-maands rentetarieven].[rente%Euribor], [Euribor 1 en 3-maands rentetarieven].datum
FROM [Euribor 1 en 3-maands rentetarieven] INNER JOIN Financieringen ON [Euribor 1 en 3-maands rentetarieven].datum = Financieringen.[Datum Euribor];

Dat gaat inderdaad beter, maar....
Indien de datum voor het op te halen Euribor-percentage niet bij alle leningen gelijk is worden er in het form per lening toch twee records getoond.

Kun je me nog een stapje verder helpen?

Dan moet je niet de datum meenemen in je group by maar wel het weeknummer

Je hebt daat al een datum veld in staan. Maak een query bijvoorbeeld
Code:
SELECT *, Format([Datum],"ww") as Weeknummer FROM [Euribor RenteTarieven]
Noem deze query bijvoorbeeld qryRenteTarievenMetWeek.
Nu kan je deze query op andere plaatsen gebruiken.

Enjoy!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan