• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens ophalen uit ander bestand dmv formule met gekoppelde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MuM111

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Berichten
46
Ik heb vraag over volgend probleem en hoop dat iemand me kan helpen.
Ik wil gegevens ophalen uit cel van ander bestand met eenvoudige formule in veld B2 =[999_13.xls]Blad1!$B$6
Nu wil ik in veld A2 bestandsnaam invullen bvb 888_13 en dat de formule dan de gegevens uit dit bestand haalt uit dezelfde cel.
Hoe kan ik de formule ombouwen zodat dit kan of moet ik andere formule gebruiken of kan dit alleen via macro?

Bvd voor jullie antwoordt.
Mvg Maarten
 
Zonder VBA kan je inderdaad gaan werken met =INDIRECT, echter moet dan wel het bestand, waar de gegevens vandaan komen, open/geactiveerd zijn.
Het is ook mogelijk om met gegevensverbindingen te werken, dat je het betreffende blad uit dat databestand importeert in je bestand.

Gegevensverbindingen kunnen ook tot stand gebracht worden met VBA of het databestand kan door je VBA code geopend worden...
Je moet maar zelf even bedenken wat voor jou werkt :)
 
Als ik dit zo lees valt =indirect af.
Het is zo dat andere personen de bestanden steeds aanmaken met nieuw nummer.
In overzichtbestand wil ik dan diverse gegevens inlezen dmv alleen het bestandsnummer (naam) in te geven.
Ik zal eens kijken of ik in VBA verder kom, is al tijdje geleden dat ik hier mee bezig ben geweest.

In ieder geval dank voor jullie reaktie :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan