• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens ophalen uit andere tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

sasjaB

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
Berichten
37
Hoi allemaal,
onze afdeling werkt met een projectenlijst waarop we de lopende projecten invullen (op een voor ons praktische manier). Bij de financiele afdeling werken ze met een eigen lijst, die voor ons niet echt bruikbaar is.
Wij zouden heel graag willen dat de 'financiële administratie lijst' gegevens ophaalt uit onze 'projectenlijst'. Ik heb bij andere topics gekeken over het ophalen van gegevens, maar van de codes die ik daarbij zag begreep ik niet genoeg om ze aan te passen naar wat wij graag willen :(.

Alle gegevens zijn gekoppeld aan een zaaknummer en er zijn een aantal zaken uit de projectenlijst die direct in de financiele administratie lijst overgenomen kunnen worden:
- Zaaknr (kolom C projectenlijst) > zaaknr (kolom A financiele lijst)
- GEM (kolom A projectenlijst) > gemeente (kolom E financiele lijst)
- Projectinformatie (kolom D projectenlijst) > projectomschrijving (kolom F financiele lijst)
- FO adv (kolom I projectenlijst) > prjld (kolom B) en def proj.leider (kolom C fin.lijst)
- Datum gereg opdr (kolom G projectenlijst) > opdracht datum (kolom I financiele lijst).
fijn dat het zo goed op elkaar aansluit he... :o

Onze wens is dat wanneer wij een nieuw project in onze projectenlijst invoeren dat voor dit nieuwe project een nieuwe regel wordt toegevoegd in de financiele administratie lijst en automatisch de basisinformatie wordt ingevoerd.

Het probleem is alleen dat wanneer een project voor ons is afgerond, dat het financieel nog niet is afgerond. Dus als wij het project uit onze lijst verwijderen, moet het in de financiele lijst gewoon blijven staan. De informatie in onze lijst wordt echter af en toe aangepast, of aangevuld. De aanpassingen, en de nieuwe projecten moeten wel meegenomen worden in de financiele lijst, maar het verwijderen van een project dus niet. Is dit uberhaupt mogelijk? :confused:
Alvast bedankt voor jullie tips.
Groetjes Sasja

Bekijk bijlage Projectenlijst.xlsBekijk bijlage Financiele administratie lijst.xls
 
Beste Sasja,

Hierbij een voorzet. Plaats de bestanden in dezelfde map, en controleer via Bewerken > Externe Koppelingen, of de koppeling gelegd is. (Excel 2000 en Excel 2003)
Het is via functies en formules niet mogelijk een waarde in het doelbestand (Financiën) te laten bestaan als die in het bronbestand (Projecten) verwijderd wordt. Je kunt daarom het beste werken met een filter op kolom J (denk ik) door alleen de projecten te tonen die nog niet gereed zijn. Op die manier werken jullie met de openstaande projecten, terwijl de financiële adm. alle projecten kan bijwerken totdat zij ook klaar zijn.

Een alternatief is VBA, maar volgens mij is dit procedureel ook prima op te vangen.

Groeten,
Richard
 

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan