• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens ophalen van andere sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Berichten
431
Ik heb een sheet met 2 active sheets. Op de sheet home staat een rekening. Ik kan daar een naam kiezen uit de sheet blad2. Alleen de bijbehorende gegevens uit blad2 kolom c t/m k krijg ik niet in de sheet home in g7:g15.

Iemand enig idee????????????
 

Bijlagen

  • Bestellingen.xls
    103,5 KB · Weergaven: 35
Heb je het al geprobeerd met Vert.Zoeken?
Ik kan het niet voor je doen zit op de I-pad
 
Met index/vergelijiken gaat het ook.

Zie voorbeeldje.

De combobox moet wel gekoppeld worden aan een cel (ik heb voor H5 gekozen)

Denk er ook aan om de benamingen in beide tabbladen gelijk te maken. (cola vs coca cola werkt niet)
 

Bijlagen

  • Bestellingen_2.xls
    96,5 KB · Weergaven: 22
zo?
 

Bijlagen

  • Bestellingen.xlsm
    41,9 KB · Weergaven: 27
@SjonR

Met VBA gaat het natuurlijk ook maar daar ben ik niet zo goed in.

Het nadeel van hoe jij het nu opgelost hebt is dat als je cellen F7:F15 veranderd dat de waarden in kolom G gewoon blijven staan.
Dit kan dan een verkeerde uitslag geven.
 
Veel goede oplossingen al;
nog eentje, met SOM.ALS
 

Bijlagen

  • Bestellingen.xlsm
    45,3 KB · Weergaven: 32
@JanBG
Het nadeel van hoe jij het nu opgelost hebt is dat als je cellen F7:F15 veranderd dat de waarden in kolom G gewoon blijven staan.
Dit kan dan een verkeerde uitslag geven.

Dit geldt ook voor jou formule
 
@popipipo,

Je hebt natuurlijk gelijk, al zou je dat weer kunnen ondervangen door de gegevens in kolom F van blad HOME op te halen uit rij 1 van blad 2, want als er iets verandert, ga ik er toch een beetje van uit dat dit daar begint..:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan