• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens ophalen van verschillende tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beetlebug

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar een eenvoudigere oplossing voor het volgende dilemma. Ik zou graag, op het moment dat ik de maand op het sheet "Basis" aanpas de gegevens overnemen uit de desbetreffende tabblad verderop. Ik heb daar nu een lange (en filnk bestandsvergrotende) formule voor bedacht.... Ik heb echter het vermoeden dat dit simpeler kan.

(ik heb ook een macro geschreven die een exacte kopie maakt van het sheet, maar die werkt niet realtime)

Please help ??

Groet Bas

Bijlagen

Beste Beetlebug ;)

Zet deze formule in Calc.sheet A19
Je moet ze nog verder aanvullen, maar let er op dat ge maar Max 7 Als-functies mag gebruiken in Excel 2003, in Excel 2007 zijn dat er meer.

Code:
=ALS($CT$8="januari";Jan!A19;ALS($CT$8="februari";Feb!A19;""))

Ben aan het kijken of ge al de maanden in 1 formule kan plaatsen met de functie VERT.ZOEKEN, maar het zijn zoveel verwijzingen dat ik momenteel geen zicht op heb.

Groetjes Danny :thumb:

PS. Achter een = moet ge geen + teken plaatsen.

Thanks Danny,:thumb:

Ik heb alleen helaas te maken met Excel 2003, vandaar dat ik de "als dan" formule over 3 cellen heb moeten splitsen.

Daarbij is straks het aantal waarden (lees rijen) in de maanden verschillend, vandaar dat ik daar rekening mee gehouden had in de opbouw. Het verticaalzoeken is mij (nog) niet gelukt omdat de unieke zoekcode niet zo uniek is. Althans deze van toepassing op het hele gegevens gebied...:confused:

Als ik het sheet vul met de werkelijke data (ongeveer 150 regels per maand) is het sheet al snel meer dan 5MB... en dat mailt dan net weer niet lekker....:shocked:

Greets Bas

Zet onderstaande formule in B19 en sleept deze vervolgens naar beneden en naar rechts.

Code:
=INDIRECT("'"&TEKST(DATUMWAARDE("1"&$B$8&"2008");"mmm")&"'!"&ADRES(RIJ();KOLOM()))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Thanks!!!

Ik weet niet precies hoe je 't voor elkaar hebt gekregen maar dit is wat ik zoek:love:

:thumb: Dank jullie voor jullie hulp !!

Groet Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan