Een bijzonder goedemiddag,
Ik ben nog niet heel vaardig met VBA maar kom met informatie op internet vaak een heel eind. Echter loop ik nu vast. Ik probeer het oppervlakte van de kadasterwebsite te kopiëren naar een excel sheet d.m.v. VBA. Ik heb een simpele opzet gemaakt:
De waarde die ik nu terug krijg is het bouwjaar (1994). Ik heb gezien dat er gebruikt wordt gemaakt van dezelfde html classes (col-xs-7 ng-binding). Het bouwjaar is de eerste en wordt daarom weergegeven. Ook is deze code niet erg betrouwbaar, omdat ik de code soms meerdere keren moet uitvoeren om tot een resultaat te komen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!:thumb:
Ik ben nog niet heel vaardig met VBA maar kom met informatie op internet vaak een heel eind. Echter loop ik nu vast. Ik probeer het oppervlakte van de kadasterwebsite te kopiëren naar een excel sheet d.m.v. VBA. Ik heb een simpele opzet gemaakt:
Code:
Sub oppervlakte()
Dim IE As Object
Set IE = CreateObject("InternetExplorer.Application")
IE.Visible = False
IE.Navigate "https://bagviewer.kadaster.nl/lvbag/bag-viewer/#?searchQuery=aluin%207%20zoetermeer"
Application.StatusBar = "Pagina laden"
Do While IE.Busy
Application.Wait DateAdd("s", 1, Now)
Loop
Application.StatusBar = "Waarde zoeken"
Dim dd As String
dd = IE.Document.getElementsByClassName("col-xs-7 ng-binding")(0).innerText
Cells(1, 1).Value = dd
Set IE = Nothing
Application.StatusBar = ""
End Sub
De waarde die ik nu terug krijg is het bouwjaar (1994). Ik heb gezien dat er gebruikt wordt gemaakt van dezelfde html classes (col-xs-7 ng-binding). Het bouwjaar is de eerste en wordt daarom weergegeven. Ook is deze code niet erg betrouwbaar, omdat ik de code soms meerdere keren moet uitvoeren om tot een resultaat te komen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt!:thumb:
Laatst bewerkt door een moderator: