Ik heb te weinig kennis van excel om de juiste woorden te gebruiken geloof ik, want ik heb volgens mij een hele simpele vraag maar ik vind het juiste antwoord niet. Wie kan mij helpen?
Ik heb een werkblad met meerdere tabbladen van bedrijven. in elk tabblad staan de namen en contactgegevens van de klanten van dat bedrijf, naast nog een hele berg andere gegevens.
Nu wil ik graag een overzicht van 1 klant, bij wie hij allemaal klant is (dus uit welk tabblad hij komt) en dan met namen en emailadressen van de contactpersonen. zie ook voorbeeld met fictieve klantgegevens.
Wat ik er nou uit zou willen krijgen, is dat ik voor klant 'Vierde' erachter kom bij wie die nou allemaal klant is, en wat daar dan over geregistreerd is. Ik wil dus voor elk Bedrijf de hele regel info van klant Vierde terug zien: naam, contactpersoon, email adres en telefoonnummer. En dat op een snelle manier, zodat ik dat ook voor de andere klanten zou kunnen trekken en kunnen bewerken.
maar ik heb echt geen idee hoe ik dat nou moet doen.
ik heb al zoeken/vervangen gedaan, dan krijg ik wel de lijst te zien maar daar kan ik vervolgens niets mee: niet kopieren, downloaden etc. alleen maar knippen, plakken en overtypen. Dat is wat teveel werk: ik moet dit voor 30 verschillende klanten doen in een werkblad met ruim 40 bedrijven.
vanwege de grote hoeveelheid werk leek het me ook niet zo fijn om per werkblad te filteren op klantnaam en dan die regels handmatig te kopieren naar een nieuw tabblad.
Dit moet toch anders kunnen?
groet,
Karin
Ik heb een werkblad met meerdere tabbladen van bedrijven. in elk tabblad staan de namen en contactgegevens van de klanten van dat bedrijf, naast nog een hele berg andere gegevens.
Nu wil ik graag een overzicht van 1 klant, bij wie hij allemaal klant is (dus uit welk tabblad hij komt) en dan met namen en emailadressen van de contactpersonen. zie ook voorbeeld met fictieve klantgegevens.
Wat ik er nou uit zou willen krijgen, is dat ik voor klant 'Vierde' erachter kom bij wie die nou allemaal klant is, en wat daar dan over geregistreerd is. Ik wil dus voor elk Bedrijf de hele regel info van klant Vierde terug zien: naam, contactpersoon, email adres en telefoonnummer. En dat op een snelle manier, zodat ik dat ook voor de andere klanten zou kunnen trekken en kunnen bewerken.
maar ik heb echt geen idee hoe ik dat nou moet doen.
ik heb al zoeken/vervangen gedaan, dan krijg ik wel de lijst te zien maar daar kan ik vervolgens niets mee: niet kopieren, downloaden etc. alleen maar knippen, plakken en overtypen. Dat is wat teveel werk: ik moet dit voor 30 verschillende klanten doen in een werkblad met ruim 40 bedrijven.
vanwege de grote hoeveelheid werk leek het me ook niet zo fijn om per werkblad te filteren op klantnaam en dan die regels handmatig te kopieren naar een nieuw tabblad.
Dit moet toch anders kunnen?
groet,
Karin
Bijlagen
Laatst bewerkt: