• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tismacfan

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2006
Ik heb een werkblad gemaakt met daarin een lijst van personen, met geboortedatum,adres etc en lege velden waar ik nog gegevens moet invullen na
testen.
nu zou ik graag per persoon een werkblad maken, waarbij alle gegevens van de betreffende persoon worden opgehaald, waardoor ik als het ware per persoon een individuele fiche krijg. Hoe kan ik dat doen aub?

groeten
Pascal

Waarschijnlijk is VBA de beste oplossing.

Plaats s.v.p. een voorbeeldbestandj (excel) om meer toepasselijke reacties te krijgen.

Beste

dank voor je antwoord. ik wil best wel een voorbeeld bestand plaatsen, maar meer dan een aantal kolommen met gewoon naam voornaam
geboortedatum is het voorlopig niet. ik zal mettertijd wel meer kolommen gaan plaatsen waar ik dan de gegevens van de testen zal invoeren.
Maar bedoeling is eigenlijk dat ik die lijst heb, en dan bvb naar werkblad 2 ga en daar een soort van individuele fiche krijg van alle gegevens die in rij 1 staan
van mijn overzichtsblad.
Weliswaar met een mooie opmaak

Pascal

Zoek maar eens op '=Vert.zoeken'; dat moet volgens mij wel lukken.

Met verticaal zoeken geraak ik inderdaad al een eind op weg.
Nu geef ik de achternaam in en worden alle gegevens horend bij deze achternaam opgehaald van het ene werkblad naar de individuele fiche van de speler
Maar hoe los ik het op als er bvb 2 broers inzitten, waardoor ik 2x dezelfde achternaam krijg.
ik dacht iets van een ID, maar bedoeling is wel dat ik achternaam ingeef en dan de juiste gegevens per persoon krijg

mvg
Pascal

Zoek maar eens op 'meervoudig vert.zoeken' of 'multi vert.zoeken'.
Of anders het bestand plaatsen.

Je ziet dat er alweer onduidelijk ontstaat over wat je wilt. In post #5 geeft je al aanvullende informatie. Het zit anders dan ik voor ogen had.

Nogmaals: hoe simpel ook, plaats toch maar een representatief voorbeeldbestand wat mij betreft. Geef ook (handmatig) aan hoe het "individuele fiche" eruit moet komen te zien. Verwachte problemen (met dubbele namen bijv.) of speciale situaties kun je ook erin vermelden.

Nu is het gokken...

@alexcel

het is een werk die groeit, problemen ik kan moeilijk in mijn eerste post alle problemen gaan melden, waarvan ik nog geen weet heb.
als ik een werkbare file heb zal ik die zeker eens posten, maar nu heb ik enkel een sheet met gegevens van personen op, dus echt wereldschokkend is het nog niet
en ik probeer stap per stap mijn sheet slimmer te maken
maar alvast bedankt voor het aanbod
Pascal

beste in bijlage het bestand
ik wil dus na het invoeren van een naam op het werkblad fiche de persoonlijke gegevens per speler ophalen
maar bij verticaal zoeken krijg ik blijkbaar iedere keer een foutmelding
mvg
pascal

ja sorry, fout zelf gezien, geen spatie tussen mijn hulpcel geplaatst.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zou alle gegevens op 1 werkblad plaatsen met een toevoeging in kolom A met de teamnaam. (zie de bijlage).

Het is in ieder geval gewenst de layout van alle werkbladen gelijk te houden.

Door alles op 1 werkblad te vermelden worden het veel gemakkelijker om de data te analyseren (en te onderhouden).

Bijlagen

keuzelijsten en verticaal zoeken

Ik heb 3 werkbladen
werkblad 1 namen van alle spelers Ploeg A
Werkblad 2 namen van alle spelers van ploeg B

werkblad 3 is de individuele fiche per speler
op werkblad 3 heb ik een keuzelijst gemaakt ploeg A en Ploeg b
Nu had ik graag in een cel naam de gegevens opgehaald uit hetzij mijn werkblad 1, hetzij werkblad 2
Dus maak ik de keuze ploeg A
had ik graag in de opgegeven cel, een keuzelijst gekregen met de namen van de spelers die ik vind in werkblad 1
kies ik ploeg B dan in de opgegeven cel een keuzelijst met de namen horende bij ploeg B waarvan ik de lijst terugvind in werkblad 2

iemand die men kan zeggen hoe ik het kan uitwerken aub.
Pascal

Ben ik toch benieuwd wat je met de info in #10 hebt gedaan.

Ga je dat toepassen of niet?

beste

ik ga daar een deel van toepassen. Maar zoals ik al schreef ben ik bezig met een werk die steeds groeit in omvang
En zal ik van tijd naar tijd eens jullie hulp nodig hebben. Ik weet niet of alles wat ik voor ogen heb kan werken,
maar trial en error zal hier van toepassing zijn.

groeten
Pascal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan