• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Gegevens(opmerking klant) uit tabel halen en zichtbaar in resultaat

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

wimski

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2010
Ik heb een tabel (excel sheet) waar alle opmerkingen over de artikels van de klanten worden ingegeven.
Sommige klanten hebben meerder artikels per jaar & geven ook meerder opmerking
Resultaat: ik zou een overzicht in Excel blad willen, waar ik enkel de klanten nummer & periode/jaar selecteer en alle opmerkingen (ook zijn dat er meerdere) onder laten verschijnen.

Zie voorbeeld

Alvast bedankt voor de hulp.

Bijlagen

In K3:
Code:
=FILTER(E4:E11;(C4:C11=I3)*(D4:D11=I4);"")

En voor de volgnummertjes:
In J3:
Code:
=ALS(K3<>"";1;"")
En in J4, doortrekken naar beneden:
Code:
=ALS(K4<>"";J3+1;"")

Dat lukt me niet om het resultaat te krijgen

Krijg in kolom K hetzelfde resultaat ..
(nummering werkt wel)

[td]
1

[/td]
[td]
2

[/td]
[td]
4

[/td]

Microsoft® Excel® voor Microsoft 365 MSO (Versie 2503 Build 16.0.18623.20116) 64 bits

Ik stelde die vraag omdat je een .xls bestand postte. Met het bestand uit #5 zou het goed moeten gaan.

Dag AHulpje,
idd het werkt, alvast bedankt, maar ik loop tegen volgend probleem op, in het blad waar de opmerkingen worden in genoteerd hebben we ook lege regels (d operkingen is één van de ... velden die ze kunne invullen). (zie voorbeeld kolom E) Daardoor wordt er niet altijd een opemrking in meegegeven en is dat een leeg veld. in mijn resultaat zouden we deze lege velden moeten kunnen weg laten...
gr
en alvast bedankt

Bijlagen

Filter iets uitbreiden:
Code:
=FILTER(E4:E11;(C4:C11=I3)*(D4:D11=I4)*(E4:E11<>"");"")
P.S.
Commentaar is met dubbel m

Terug
Bovenaan Onderaan