• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens opslaan in ander bestand en vervolgens wissen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunuloeloe

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Beste Helpers,

Ik heb een bestandje waarin ik dagelijks gegevens invul om het tarief te berekenen. De gele cellen zijn variabelen en de witte zijn vaste gegevens. Ik zou graag als ik de berekening heb gemaakt op een knop willen drukken die de gegevens opslaat en vervolgens de inhoud van de GELE cellen wist! Het opslaan moet in een ander bestandje gebeuren. Met als doel dat ik de gegevens later kan vergelijken met elkaar. In het voorbeeld bestand heb ik een opzet gemaakt van hoe dit er dan uit moet zien, met tevens de opslagmethodiek erbij.

Bekijk bijlage Opslaan en wissen.xlsx

Hoi,
zoiets?
Open je blad Opslaan en wissen en test.
Het blad overzicht hoef je niet te openen.

Bijlagen

Hoi Philiep,

Ja wat ik zo zie is dit idd wat ik zoek! Echter heb ik een vraag betreft de code
Code:
Workbooks.Open Filename:=ThisWorkbook.Path & "\Overzicht.xlsx" 'aan te passen
Hierbij heb ja al gezet dat die aan te passen is.
De map waar ik deze bestanden in heb staan heet als volgt:
Server locatie I: mappen Anthony -> Helpmij
Volgens mij is dit achter elkaar als volgt: I:Anthony\Helpmij

Correct me if i'm wrong :rolleyes:

PS
Het opslag proces doet het gewoon ik begrijp dat gedeelte van de code gewoon niet helemaal :0

Laatst bewerkt:
Hoi,
Code:
Workbooks.Open Filename:="I:\Anthony\Helpmij\[COLOR="#0000FF"]Overzicht[/COLOR].xlsx"
Het blauwe stukje veranderen als uw overzicht bestand een andere naam heeft.

Hoi,

Dankjewel ik ga er deze week mee aan de slag. Ik zal hem nu als opgelost markeren.
Mocht ik tegen bugs o.i.d. aanlopen gooi ik de vraag weer open.
Maar voor nu hartelijk dank voor je hulp :thumb::D

Ik heb echter nog wel een vraagje. Dit bestand gaat door meerdere mensen gebruikt worden en het "overzicht" moet gesloten zijn om op te kunnen slaan.
Stel een van de gebruikers heeft het overzicht open staan en een ander wil opslaan & wissen. <-- dit gaat niet omdat gebruiker 1 het bestand open heeft staan, waardoor gebruiker 2 niet goed zijn werk kan doen.
Hopend dat ik het zo goed geformuleerd heb zou ik graag weten of hier een oplossing/praktische tip voor is:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan