gegevens opslaan vanuit een input field

Status
Niet open voor verdere reacties.

cdekleine

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2011
Hallo iedereen,

ben net nieuw met vba script en heb net de eerste tutorial gecreerd van visual zelf. dar was een picture viewer.

maar nu mijn eigenlijke vraag:

Is het mogelijk om een waarde op te slaan die de gebruiker zelf heeft ingevoerd, om die later te exporteren naar bijv. een .csv bestand???

Je zou het kunnen opslaan in een .txt bestand (misschien ook wel in een andere extensie hoor).
Code:
My.Computer.FileSystem.WriteAllText("C:\location\file.txt", TextBox1.Text, True)
Je prog schrijft nu de text van textbox1 naar file.txt
Achter textbox1.text staat true, dit betekend dat als je het nog een keer opslaat er tekst bij komt. Als je true wijzigt naar false veranderd het bestand telkens in de nieuwe text van textbox1.text

om de text weer op te roepen:
Code:
TextBox1.Text = My.Computer.FileSystem.ReadAllText("C:\your path\file.txt")
Spreekt voor zich denkt.

Hoop dat je er iets aan hebt ;)

hallo programmeurtje,
hoe kan ik dit aanpassen zodat er meerdere textbox.tex fields kan worden weggeschreven...

Dan zet je gewoon meerdere textboxen neer en dan plaats je die codes per vak gewoon nog eens. Alleen verander je textbox1.text naar textbox2.text etc...
Is het gelukt met 1 textbox?

het werkt, alleen nu de volgende vraag:

moet ik per nieuw textbox steeds die code opnieuw erbij zetten...

en hoe kan ik ervoor zorgen dat er steeds een enter na een xtfield komt???

enter is me ook gelukt eindelijk, maar nu toch echt een vraag:

heb een datefield (DateTimePicker1) hoe kan ik zijn waarde wegschrijven naar het write.txt bestand.
heb nu de code
Code:
My.Computer.FileSystem.WriteAllText("C:\location\file.txt", DateTimePicker1.value, True)
maar dat is hem niet...

wat moet het wel zijn

Ok that works..

Kan ik ook de user een filename laten kiezen... of de datum uit het datetimepicker field als filename laten gebruiken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan