Gegevens opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincentcl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2007
Gegevens opslaan en poules

Hallo allemaal.

Dit is mijn eerst post hier.
Ik zit met een paar problemen:
Ik kan/weet/snap niet hoe ik de gegevens kan opslaan(Om een duidelijker beeld te krijgen bekijkhet bijgevoegde bestand/link) (moet dat met een database en zo ja hoe kan ik die creeren?) die je invult in bepaalde tekstboxen kan iemand mij hierbij helpen?
En weet is er een manier om poules/een competitie te genereren?
Aan het form om teams in te vullen(dat word afgestemd op het aantal ingegeven teams) ben ik ook nog bezig.
Onderstaande link bevat een voorlopige deel van mijn project: een toernooiplanner.
Bvd,

http://home.planet.nl/~claes240/Form2.zip

Laatst bewerkt:
je hebt geen database nodig. alleen een opsla button in dit geval SaveToolStripMenuItem dat moet je veranderen in jouw opsla knop. de code voor openen is heel anders. dus als je dat wil is het niet gewoon veranderen.
Code:
 Private Sub SaveToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles SaveToolStripMenuItem.Click
        Dim Save As New SaveFileDialog()
        Dim myStreamWriter As System.IO.StreamWriter
        Save.Filter = "Visual basic Script File (*.vbs)|*.vbs | Plain Text Files (*.txt) | *.txt"
        Save.CheckPathExists = True
        Save.Title = "Save"
        Save.ShowDialog(Me)

Try
            myStreamWriter = System.IO.File.AppendText(Save.FileName)
            myStreamWriter.Write(TextBox1.Text)
            myStreamWriter.Flush()
        Catch ex As Exception
            ' Do nothing on Exception
        End Try
    End Sub

je hebt geen database nodig. alleen een opsla button in dit geval SaveToolStripMenuItem dat moet je veranderen in jouw opsla knop. de code voor openen is heel anders. dus als je dat wil is het niet gewoon veranderen.

Hallo snipeytje,

Hartelijk dank voor je reactie.
Ik heb het nu aangepast en het werkt.
Weet je de code om te openen misschien ook nog?
Moet ik nu nog iets wijzigen om heel het form en het subform op te slaan of dat met bovenstaande code al gebeurd?
Bvd,

Vincent

Laatst bewerkt:
wat wil je opslaan? is me niet helemaal duidelijk
Code:
 Private Sub OpenToolStripMenuItem_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles OpenToolStripMenuItem.Click
        Dim Open As New OpenFileDialog()
        Dim myStreamReader As System.IO.StreamReader
        Open.Filter = "Visual basic Script File (*.vbs)|*.vbs | Plain Text Files (*.txt) | *.txt|all files (*.*)|*.*"
        Open.CheckFileExists = True
        Open.Title = "Open"
        Open.ShowDialog(Me)
        Try
            Open.OpenFile()
            myStreamReader = System.IO.File.OpenText(Open.FileName)
            TextBox1.Text = myStreamReader.ReadToEnd()
        Catch ex As Exception
            ' Do nothing on Exception
        End Try
end sub
hierboven is voor openen.
Code:
Open.Filter = "Visual basic Script File (*.vbs)|*.vbs | Plain Text Files (*.txt) | *.txt|all files (*.*)|*.*"
deze code kan je wijzigen als je in andere formaten wilt opslaan die |-tjes moeten
Code:
TextBox1.Text = myStreamReader.ReadToEnd()
textbox1.text is wat je opslaat

Laatst bewerkt:
wat wil je opslaan? is me niet helemaal duidelijk

Ik wil alle gegevens die je in de tekst en andere invoer boxen invoert oplaan zodat als je die opgeslagen hebt en je start het programma opnieuw en open het opgeslagen bestand dat alle gegevens dan ingevuld zijn.
Bvd,

ik heb ook een progje gemaakt waar je formulieren moet invullen.
daarvoor heb ik een andere code gebruikt. ik heb het openen daar nog niet voormekaar gekregen. maar als je de oude wilt gebruiken maak dan een string met meerdere regels en voer die in bij wat je wilt opslaan
die andere code was
Code:
    Private Sub SaveFileDialog1_FileOk(ByVal sender As Object, ByVal e As System.ComponentModel.CancelEventArgs) Handles SaveFileDialog1.FileOk
        Me.Text = SaveFileDialog1.FileName
        intK = FreeFile()
        FileOpen(intK, Me.Text, OpenMode.Output)
        Print(intK, txtnaam.Text & vbCrLf)
        Print(intK, txtadres.Text & vbCrLf)
        Print(intK, txtpostcode.Text & vbCrLf)
        Print(intK, txtwoonplaats.Text & vbCrLf)
        Print(intK, CStr(mcreisduur.SelectionStart) & vbCrLf)
        Print(intK, CStr(mcreisduur.SelectionEnd) & vbCrLf)
        Print(intK, cmbvervoer.Text & vbCrLf)
        Print(intK, nupaantalpersonen.Value & vbCrLf)
        Print(intK, lstbestemming.SelectedItem & vbCrLf)
        FileClose()
    End Sub
hier heb je wel een save file dialog nodig. elke regel die begint met print is een textbox. vanaf de & moet het blijven staan.

Laatst bewerkt:
Oke snipeytje hartelijk dank tot nu toe!
Ik zit nu met het probleem dat ik niet weet hoe ik poules kan laten genereren.
Zou jij misschien ook weten hoe je poules kan genereren?
Bvd,

ik weet niet hoe je poules kan maken. maar open een nieuw topic. dan krijg je waarschijnlijk sneller reacties dan in dit topic

Als ik het goed heb, word het geselecteerde item opgeslagen. Kan je ook de hele inhoud opslaan? Ik heb nog wat geprobeerd maar geen resultaat.

hoi,

hier nog ff een vraagj over...:
Kan je ook zo instellen dat als je op een button klikt dat de tekst word opgeslagen zonder savefiledialog, op een locatie die je zelf instelt...???

Bij voorbaat dank,

Bart

hoi,

hier nog ff een vraagj over...:
Kan je ook zo instellen dat als je op een button klikt dat de tekst word opgeslagen zonder savefiledialog, op een locatie die je zelf instelt...???

Bij voorbaat dank,

Bart

Als je een button op je form plakt dat btnOpslaan heet, kan je dit gewoon tussen je code plakken.
Code:
Imports System.IO

Private Sub btnOpslaan_Click (... ...) Handles btnOpslaan.Click
        Dim Directory as FileInfo(".\Voorbeeld.txt" [COLOR="SeaGreen"]' Met .\ komt het bestandje in de zelfde map te liggen als de .exe[/COLOR]
        Dim objOpslaan As StreamWriter = Directory.AppendText()
        objOpslaan.Write("test") [COLOR="SeaGreen"]' "Test is wat er in de txt file komt. "Test" kan je vervangen door een andere string, integer o.i.d.[/COLOR]
        objOpslaan.Close()
    End Sub

Laatst bewerkt:
bedankt,, Mijn vraag is opgelost:D;):D:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan