• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens opvragen in userform

• Onderwerp starter Onderwerp starter wheel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wheel

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Beste helpers,

Ik heb in een bestandje een userform weten te maken. De knop om het formulier te openen en de OK knop werken.

Hoe krijg ik nu de gegevens uit mijn werkblad zichtbaar in het formulier? De naam is een combobox, omdat uit een lijst moet worden geselecteerd.

In mijn definitieve bestand staan veel meer gegevens vermeld en kan ik door middel van vert.zoeken een en ander verkrijgen. Hier heb ik echter nog geen formulier en dat zou ik er wel in willen hebben.

Kan iemand mij op weg helpen, zodat ik daarna zelf verder kan knutselen? Ik heb al gezocht in het forum, maar kom telkens oplossingen tegen waar ik niets mee kan.

Gr. Wheel

Bijlagen

Textbox 2 en 4 van positie verwisseld (gemakkelijker code)

Bijlagen

Hallo HSV,

Met wat uitproberen, ben ik erachter gekomen dat als ik kolommen toevoeg de volgende code moet worden aangepast:

Code:
For i = 1 To 4

Kun je me uitleggen wat deze code doet?

Als ik een rij toevoeg, hoe krijg ik die dan zichtbaar. Het is me een keer gelukt, maar denk dat het toeval was hoe ik die zichtbaar kreeg ik het formulier, want nu lukt het me niet meer.

Code:
For i = 1 To 4
Me("textbox" & i) = Sheets("Blad1").Columns(1).Find(ComboBox1.Value).Offset(, i + 1)
Next
Is een loopje dat 4x loopt.

eerste keer dat deze loopt is (i) = 1
tweede keer is (i) = 2
enz.

Me("textbox" & i) = de eerste loop textbox1
tweede = textbox2
enz.

eerste keer is offset( , i +1) = offset(,2)
tweede keer = offset(,3)
enz.

Oké, en als ik nu kolom B ook wil laten terugkomen in het formulier, hoe pas ik dan die code aan?

Ik heb er nu een textbox bij gedaan en gewisseld, zodat ze op volgorde staan. Echter, komen de velden nu niet overeen.

Vanaf welke kolom begint dat loopje te tellen?

Bijlagen

Haal de "+1" uit de code bij offset.

Cool! :thumb:

Als ik een rij toevoeg of verwijder, dan staat die niet in het formulier. Hiervoor moet ik het eerst opslaan, afsluiten en weer opnieuw openen. Is dat te ondervangen?

Als je de userform afsluit, en je voegt een rij toe of verwijderd een rij, en je opent de userform opnieuw, dan is het bij mij bijgewerkt.

Ja, als ik het userform afsluit via het kruisje dan wel. Als ik afsluit via OK dan niet. Gewoon de OK knop weghalen ;-)

Laatst bewerkt:
Met de userform op voorgrond?
Waar is dat goed voor.

Met de userform op voorgrond?
Waar is dat goed voor.

Ik sloot het userform via de knop OK en voegde daarna een rij toe. Daarna stond die rij er niet bij. Met het afsluiten via kruisje is dat wel het geval.

Voeg de rode regel toe.
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
 Userform1.Hide
  [COLOR="red"]Unload Me[/COLOR]
End Sub

Helemaal top HSV :thumb:

Ik heb vanavond veel geleerd over userforms. Thnx...

Toch nog even een vraagje.

Heb al topics gevonden, waarin de mogelijkheid van verticaal uitlijnen niet mogelijk is.

Maar, is er een gemakkelijke manier om de tekst van een label en een textbox verticaal uit te lijnen? Nu heb ik een label en textbox van height 20. De tekst staat echter niet netjes op één lijn.

Of moet ik alles handmatig op de pixel nauwkeurig wegzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan