• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens opvragen vba

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb zelf al wat filters aangebracht mbv die tutorial, je kan hem erbij houden als leidraad voor als je er zelf niet uitkomt.

Verandering:
Unieke items in Combobox pulldownmenu's onder je Zoek filiaal knop.

Als ik het goed begrijp is de code in de module ervoor om alle unieke velden in een listbox te krijgen? Maar er kunnen meerdere super de boers in groningen voorkomen. Ik snap verder alleen niet zo goed het werkblad "verboden". Moeten hier alle unieke supermarkten in komen te staan?

Wigi,
Ik heb de code toegepast bij de bovenste en ook het onderste gedeelte. Maar wanneer ik dan op zoeken klik, krijg ik bij super de boer in groningen maar 1 filiaalnummer terwijl ik er in het database ter controle nog een super de boer heb toegevoegd in groningen. Er moeten in de combobox/listbox dus 2 filiaalnummers komen te staan.

Bedankt voor de reacties!

Wigi,
Ik heb de code toegepast bij de bovenste en ook het onderste gedeelte. Maar wanneer ik dan op zoeken klik, krijg ik bij super de boer in groningen maar 1 filiaalnummer terwijl ik er in het database ter controle nog een super de boer heb toegevoegd in groningen. Er moeten in de combobox/listbox dus 2 filiaalnummers komen te staan.

Waarschijnlijk dat je er maar 1 krijgt! Je geeft de zoekopdracht maar 1 keer! :confused:

Dus zul je met een lus moeten werken...

In de help files staat de uitgewerkte code. Daar heb ik je trouwens al eens op gewezen.

Wigi

Waarschijnlijk dat je er maar 1 krijgt! Je geeft de zoekopdracht maar 1 keer! :confused:

Dus zul je met een lus moeten werken...

In de help files staat de uitgewerkte code. Daar heb ik je trouwens al eens op gewezen.

Wigi

Wigi,
ik heb met de help files de do...loop functie gebruikt, ik ben al een tijdje aan het "stoeien"' hiermee, want ik heb het voorbeeld gevolgd, maar dan klopt ie nog niet helemaal. Maar ik krijg als foutmelding: Loop zonder Do.
Dit terwijl ik wel een Do erin heb zitten.
Ik gebruik de volgende code:
Code:
Private Sub zoekennaamplaatszoeken_Click()

Dim zoekennaamplaatsnaam As Range, zoekennaamplaatsplaat

zoekennaamplaatsnaam = False
'zoek op naam, bijvoorbeeld super de boer
Do Until Null
With Worksheets("database filiaal")
    If Me.zoekennaamplaatsnaam.Value <> "" Then
        'zoek de naam filiaal in werkbald database filiaal in kolom B
        Set naamfiliaal = .Range("B5:B500").Find(Me.zoekennaamplaatsnaam.Text, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
            'zoek bij de naam het juiste filiaalnr in kolom F en plaats deze in combobox zoekennaamplaatsfiliaalnr
            Me.zoekennaamplaatsfiliaalnr.Text = .Range("F" & naamfiliaal.Row)
Exit Do
Loop Until zoekennaamplaats = False

Exit Sub
    End If

Laatst bewerkt:
Wigi,
ik heb met de help files de do...loop functie gebruikt, ik ben al een tijdje aan het "stoeien"' hiermee, want ik heb het voorbeeld gevolgd, maar dan klopt ie nog niet helemaal. Maar ik krijg als foutmelding: Loop zonder Do.
Dit terwijl ik wel een Do erin heb zitten.
Ik gebruik de volgende code:
Code:

zoekennaamplaatsnaam = False
Do Until Null
        Set naamfiliaal = .Range("B5:B500").Find(Me.zoekennaamplaatsnaam.Text, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
            'zoek bij de naam het juiste filiaalnr in kolom F en plaats deze in combobox zoekennaamplaatsfiliaalnr
Exit Do
Loop Until zoekennaamplaats = False

Exit Sub
    End If

Stap voor stap door de code gaan, er zit niets anders op. Net zoals dat ik of iemand anders dat zo zouden moeten doen.

Gebruik F8. Doe ook vaak een MsgBox om te zien of die uitgevoerd wordt.

Wigi

Ik heb met F8 al doorgelopen, maar de enigste foutmelding die die geeft is loop zonder do. Ik ben weer de help files aan het doorlopen en kom dan bij het volgende voorbeeld uit:
Code:
Worksheets("Sheet1").Range("A1").Sort _
    key1:=Worksheets("Sheet1").Range("A1")
Set currentCell = Worksheets("Sheet1").Range("A1")
Do While Not IsEmpty(currentCell)
    Set nextCell = currentCell.Offset(1, 0)
    If nextCell.Value = currentCell.Value Then
        currentCell.EntireRow.Delete
    End If
    Set currentCell = nextCell
Loop
Deze kan ik niet vertalen naar mijn code... misschien dat iemand mij op weg kan helpen?:confused:

Laatst bewerkt:
Toverkamp,

De code die ik in het voorbeeld heb verwerkt komt van de wesite in de post ervoor.
http://www.ozgrid.com/VBA/UserForms.htm
Als je deze door loopt weet je precies hoe hij werkt.

Het tabblad verboden dient voor:
het maken van unieke lijst, deze wordt dan geplaatst in je combobox, en hierna weer weg gehaald van het blad 'verboden' odat, als je weer een lijst wil maken er geen overbodige info in het blad staat.

Kan je niet als je meerder filiaalnummers hebt gevonden een combobox aan je formulier laten toevoegen waarin je de nummers kan kiezen?
Of eventueel werken met een mulipage form?

Groet,
Ferenc

ps.
enigste:o

Toverkamp,

De code die ik in het voorbeeld heb verwerkt komt van de wesite in de post ervoor.
http://www.ozgrid.com/VBA/UserForms.htm
Als je deze door loopt weet je precies hoe hij werkt.

het maken van unieke lijst, deze wordt dan geplaatst in je combobox, en hierna weer weg gehaald van het blad 'verboden' odat, als je weer een lijst wil maken er geen overbodige info in het blad staat.

Kan je niet als je meerder filiaalnummers hebt gevonden een combobox aan je formulier laten toevoegen waarin je de nummers kan kiezen?
Of eventueel werken met een mulipage form?

Groet,
Ferenc

ps.
enigste:o

Oke, bedankt voor je reactie. Ik had die site ook al wel doorgelopen maar ik vroeg het alleen nog een keer voor de zekerheid. Engels is namelijk niet m'n sterkste kant.

Ik heb al een combobox in m'n formulier gemaakt waar ik uit de nummers kan kiezen. Maar ik moet nog een lus toevoegen, omdat de code nu maar 1 keer wordt uitgevoerd. Dat ben ik nu al een tijd aan het uitzoeken hoe dat moet met do....loop.

Laatst bewerkt:

Maar als ik nu filialen toevoeg komen deze natuurlijk niet in de listbox te staan, omdat er geen verwijzingen in dit tabblad staan. Hoe heb je trouwens de filiaalnummers opgebouwd in dit tabblad, de kolom komt namelijk 2 keer voor.

Toverkamp,

Het is de bedoeling dat als je op de knop annuleer drukt je formulier wordt afgesloten en heet blad 'verboden' leeg wordt gemaakt. Ik had hier nog niet de juiste code voor neer gezet. Je kan dit laten gebeuren door:
Code:
Sheets("verboden").Cells.Clear
, aan je annuleer knop van je het juiste formulier toe te voegen.

Deze wordt dan:
Code:
Private Sub annuleerfiliaal_Click()
Sheets("verboden").Cells.Clear
Me.Hide
End Sub

Tevens berekend de code alle identieken in de lijst van je database, ook degene die je later heb toegevoegd. Het blad 'verboden' is er alleen maar om op te rekeken, vandaar dat je hem ook moet verbergen voor andere gebruikers.

Groet,
Ferenc

Ferenc,
bedankt voor je reactie! Ik zit nu alleen nog met de lus. Weet u (of iemand anders) misschien hoe ik deze kan toevoegen aan het volgende script? alvast bedankt.
Code:

Exit Sub
    End If

'zoek op plaats, bijvoorbeeld groningen
    If Me.zoekennaamplaatsplaats.Text <> "" Then
        'zoek de plaats van het filiaal in werkbald database filiaal in kolom D
        Set plaatsfiliaal = .Range("D5:D500").Find(Me.zoekennaamplaatsplaats.Text, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
            'zoek bij de plaats het juiste filiaalnr in kolom F en plaats deze in combobox zoekennaamplaatsfiliaalnr
            Me.zoekennaamplaatsfiliaalnr.Text = .Range("F" & plaatsfiliaal.Row)

End If
End With
End Sub

Beste forumleden,

Ik ben al een hele tijd bezig om een lus te maken voor een script (zie de post hierboven). Het is de bedoeling dat deze lus het script meerdere keren herhaald totdat hij geen filialen meer heeft gevonden die aan de naam én plaats voldoen. Wanneer dit het geval is, moeten alle filiaalnummers in een combobox komen te staan, waar je een filiaalnummer kunt kiezen. Wie kan mij helpen? Ik heb al vele sites afgezocht en met de Excel helpfile kom ik er ook niet uit.

Wwat jij wil met zoeken op plaats en soort supermarkt, gaat niet geheel lukken via jouw formulier. zoals het formulier nu is kan je de plaats en soort invoeren, hierna laat je excel zoeken en in een combobox de filiaalnummers vullen waaruit je kan kiezen zodat je daarna pas de adres gegevens kan zien in je form.

Tevens doet nu zoeken op postcode het ook.

Groet,
Ferenc

Ferenc,

bedankt voor uw snelle reactie! Hartstikke bedankt voor het "zoeken op postcode" Ik was er zelf ook al mee bezig, maar er zit nog 1 beperking in. Binnen een postcode kunnen natuurlijk meerdere filialen voorkomen. Hier is geen rekening mee gehouden.
Wat zou ik moeten veranderen om te zoeken op plaats en soort supermarkt?
Alvast bedankt!

groet,
Toverkamp

Laatst bewerkt:
Ik kom er echt niet meer uit...
Is het niet mogelijk om meerder filiaalnummers tevoorschijn te laten komen in een combobox? Als ik hier de code voor heb, dan kom ik een stuk verder met het programma. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Bedankt, de mensen die al geholpen hebben!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan