• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens opvragen via keuzelijst in UserForm

Status
Niet open voor verdere reacties.

wally1968

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Hoi,

In bijlage vind je mijn bestand
Als ik op de knop gegevens opvragen klik, dan opent de UserForm "Gegevensopvragen"
Hierin zit een keuzelijst.
De bedoeling is dat je een keuze gemaakt hebt, dat dan naar de gegevens gezocht wordt in kolommen F:I en K:N en dat dan die gegevens automatisch in de txt vakjes in de UserForm worden ingevuld.

In het orgineel bestand wordt er wel naar meer kolommen gezocht, dan in dit voorbeeld

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Bijlagen

Hoi emields,

Bedankt voor deze oplossing, dit is nog beter dan dat ik eerst bedoelde.
Maar nu zit ik nog met een probleem, nl.
Dit is maar een voorbeeldbestandje, want in het origineel heb ik natuurlijk veel meer in te vullen en op te vragen
In dit bestandje dat in bijlage zit heb ik een textbox extra ingevoegd, nu krijg ik een foutmelding, wanneer ik in de listbox een naam aanklik, en die foutmelding versta ik niet

Bijlagen

Wijzig hier die 12 in .ListCount:
Code:
Private Sub ListBox1_Click()
With ListBox1
    If .ListIndex > -1 Then
        For i = 0 To [COLOR="#FF0000"]12[/COLOR] [COLOR="#008000"]'.ListCount[/COLOR]
            Me("t_" & i) = .List(.ListIndex, i)
        Next
    End If
End With
End Sub

het probleem ligt in het vullen van de listbox bij het opladen van de userform. pas het bereik daar aan. bij het gebruik van een tabel heb je dat probleem niet dan pst het bereik zich automatisch aan.
in bijlage aangepast met wat uitleg in de code.

Bijlagen

het probleem ligt in het vullen van de listbox bij het opladen van de userform. pas het bereik daar aan. bij het gebruik van een tabel heb je dat probleem niet dan pst het bereik zich automatisch aan.
in bijlage aangepast met wat uitleg in de code.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan