• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens opzoeken in lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

ACER10

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2010
Ik wil met de VERT.ZOEKEN functie in een lijst een naam en een ander gegeven die aan die naam is gelinkt opzoeken.

bv "Jan Smidt" met het gegeven "start"

deze naam en gegeven staat in een sheet in een lijst
naam gegeven

Maar er kan ook in dezelfde lijst dezelfde naam staan maar dan met "STOP" in plaats van start

Met vert.zoeken kan ik in die lijst de naam en een gegeven zoeken, maar er wordt nooit geen STOP
gevonden bij het vert.zoeken, altijd het eerste gegeven in de lijst wordt getoond...

Hoe kan ik dit oplossen ?

Eddy

Misschien met index en vergelijken door de combinatie Jan Smidt en stop.

Maar zonder voorbeeld bestand wordt dat gissen.

zoeken

Ik heb een klein voorbeeldje hierbij gemaakt...

als je nu met gegevensvalidatie op blad 1 de naam JAN kiest uit de lijst die op blad 2 staat dan komt het cijfer die naast de naam staat (101) naast de gevraagde naam op blad 1, dat is OK
maar als ik de 2de JAN die verder in de gegevensvalidatie staat kies dan komt het cijfer van de 1ste JAN naast die naam te staan en niet het cijfer van de 2de JAN (104).

ik zou moeten bekomen dat het juiste cijfer (104) er komt te staan.
Bekijk bijlage voorbeeld1.xls

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Blad2!B$3:B$20;SOMPRODUCT(GROOTSTE((Blad2!A$3:A$20=B$7)*(RIJ($1:$18));AANTAL.ALS(Blad2!A$3:A$20;B$7)-RIJ(A1)+1)));"")

Doorvoeren naar onderen zover als nodig.

Ik vermoed van wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan