Gegevens over twee rijen spreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moon1987

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
Hallo Forumgebruikers,

ik heb een vraag die waarschijnlijk zeer simpel op te lossen is, maar ik ben toch al uren naar de oplossing aan het zoeken.

ik werk met Access 2003 en wil daar een adres invoeren, warabij de straat en het nummer op de eerste rij staan en de postcode en gemeente op de tweede.

Concreet is dit de bedoeling:

ADRES
Diksmuidseheirweg 120
8200 Sint-Andries

Ik wil dus 8200 Sint-Andries op een nieuwe regel, maar dit wordt dan automatisch een nieuw record.

Alvast super bedankt voor jullie hulp!!

Groetjes,

Monica

Laatst bewerkt:
Hallo Monica,

Waar wil je deze tekst precies hebben? In een rapport, op etiketten, of gelijk al in een tabelveld (dat laatste zou ik overigens nooit doen...)?

Hallo Monica,

Waar wil je deze tekst precies hebben? In een rapport, op etiketten, of gelijk al in een tabelveld (dat laatste zou ik overigens nooit doen...)?

Hoi,

In een tabelveld. Sorry, ik heb dat er inderdaad niet bijgezet. Ik zou dat ook niet doen, maar het is een oefening uit een werkboek die ik volgende week in de klas moet uitleggen.

bedankt voor je hulp!

De oplossing is relatief simpel, en komt rechtstreeks uit Word: een Regeleinde invoeren. Oftwel: niet op <Enter> drukken, maar op <Shift>+<Enter>.

De oplossing is relatief simpel, en komt rechtstreeks uit Word: een Regeleinde invoeren. Oftwel: niet op <Enter> drukken, maar op <Shift>+<Enter>.

Hoi,

bedankt voor je antwoord. ik had dat al geprobeerd, maar er gebeurt in mijn Access niks dan. Ik snap niet zo goed hoe dat kan.

Dus bijvoorbeeld: ik typ
Jan Janssen *Shift + enter* en ik typ verder, maar het enige wat Access doet is onmiddellijk achter het woord Janssen te gaan staan en verder te type. Of is dat gewoon het normale effect van een shift enter in Access? en komt dit bvb bij het afdrukken in orde?

bedankt voor je hulp!

Zei ik Shift? Oeps.... Bedoel uiteraard Ctrl.... :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan