Gegevens overbrengen van Moederfile naar Updaterfile

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchOirs

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Berichten
721
Goedenavond allen,

ff vervolg op voorgaande http://www.helpmij.nl/forum/showthr...-met-ExecuteExcel4Macro?p=5650013#post5650013

Voor Warm bakkertje en AlphaMax etc.

Heb een File welke aan z'n max gaat komen (moederfile)
Iedere dag haalt hij met een webquery een groot aantal gegevens van het internet.

Tot voor kort werkte het prima. Sinds kort werkt ie dus niet meer met de webquery. Het file op zich werkt prima.
Heb het donkerbruine vermoeden dat er geen geheugen meer genoeg is om deze webquery uit te voeren.

Heb het volgende bedacht:
Als ik wil updaten met de webquery, start ie een nieuw file op (Updater), sluit het moederfile af en maakt geheugen vrij en voert vervolgens deze webquery uit.
Als dat gebeurd is zou hij het moederfile weer moeten opstarten en vervolgens de gegevens overzetten.

Dit is het plan, maar loop vast op het volgende.

Als het moederfile de updater opstart, moet deze gelijk de naam van het Moederfile in de Updater zetten. Vandaar dat ik probeerde om gegevens naar een gesloten file te brengen (gaat dus niet)
Maar hier loop ik tegen het volgende probleem op: zo gauw de Updater opstart neemt ie het commando over :) Nu de vraag hoe stuur ik hem nu aan om de naam van het Moederfile op te halen.
Hij weet deze nog niet dus hoe kan ik dit aansturen?

Er moert wel een oplossing zijn maar kom er niet op :-(

Many thanks already bij voorbaat voor het meedenken.

Dutch
 
Er is niet genoeg geheugen voor de moederfile, maar wel genoeg geheugen voor de updater file? raar?
Volgens mij kan je beter een solide moerderfile maken, zonder dubbele informatie, en een webquery die alleen de laatste gegevens binnenhaalt.
Maar zonder uitgekleed voorbeeldbestand of url is dit koffiedik kijken.
 
Hoi AlphaMax,

Er is genoeg geheugen voor het moederfile, want hij draait prima.
Alleen als ik de webquery draai doet ie niks, geeft ook geen foutmelding.

Komt alleen geen data binnen.

Ben nu zover dat ik via een foefje een ander file kan opstarten, welke vervolgens het moederfile sluit dan de webquery uitvoert en vervolgens het moederfile weer opstart en de gegevens overzet.

Vroeg me af of je het kan testen wat je rest geheugen is.
En of je alle geheugen weer schoon kan maken als je bv. het moederfile sluit.
 
Heeft niets met geheugen te maken. Waarschijnlijk een fout in de querydefinitie in het basisbestand.
 
zelfde webquery werkt in een nieuw (kleiner) bestand wel goed.
Er is niets aan veranderd

werkte in het moeder file al maanden zonder problemen
 
Hoe groot is je bestand dan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan