• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens overnemen in afbeelding in exel

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.burgman

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2004
Hallo

Ik heb een factuurprogramma waarbij de factuur wordt geprint op briefpapier met logo.
Ik wil nu deze factuur gaan verzenden via email.
Als ik het briefpapier upload naar exel dan kan ik daarna niet de gegevens voor de factuur printen in de betreffende kolommen .
Ik heb als bijlage de tekst van de factuur en de layout van de factuur meegezonden.
Is er een methode dat ik via exel mijn gegevens in de lay out op kan nemen en vervolgens daar een pdf van kan maken? De pdf kan ik dan via email verzenden.
Bekijk bijlage factuurorg.xlsxBekijk bijlage factuur.xlsx

Graag een oplossing Ton

selecteer de in te voegen gegevens / copyaspicture

Plak in de afbeelding van het andere document.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Of je gebruikt de afbeelding als achtergrond

Hallo Beide oplossingenzijn niet echt aantrekkelijk. Achtergrond wordt niet geprint en ook niet in pdf opgenomen.
Het is wel de bedoeling dat de factuur incl. lay out in de pdf komt om verstuurd te worden via email.
De oplossing van plakken en knippen is erg omslachtig om veel facturen op deze wijze aan te maken en te verzenden.
Wat ik dus graag wil is dat de gegevens uit het factuurprogramma in een bestand in exel waar de afbeelding van de lay out van de factuur is opgenomen. , zodat daarna dat bestand kan worden opgeslagen in een pdf bestand. Dit pdf bestand gaat dan als bijlage in een mail naar de klant.

Is dit op te lossen in een macro?

Graag uw reactie Ton

Ik geloof niet dat je de suggestie in #2 echt begrepen hebt.
Wat daar staat kun je in een eenvoudige macro doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan