• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobelvin

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Berichten
226
hallo,

ik heb volgend probleem, ik wil op een blad de gegevens overnemen van een ander blad, ik doe dit bevoorbeeld met de formule ='blad1'!A1 maar het volgende doet hem voor:
- op het blad waar de gegevens moeten overgenomen worden verschijnt voor een lege cel het getal 0 hoe kan ik dit wegwerken? deze cel zou moeten leeg blijven zoals op het basisblad waar de gegevens gehaald worden. als ik bij celopmaak bij costum de aanhalingstekens "" zet blijven de lege cellen idd leeg zoals het zou moeten maar hij neemt geen cijfers over! letters en andere tekens wel :rolleyes:
- als ik de cel waar mijn 1 ste formule staat versleep zou 'blad1'!A1A1 naar ...A2 > ...A3 enz moeten veranderen, maar enkel de A veranderd naar ....B ...C enz maar het getal blijft vast staan, hoe komt dit? redelijk vervelend want ik moet honderden cellen overnemen :confused:

vriendelijk bedankt !
danny
 
Hallo Danny,
Voor je eerste probleem kan je de volgende formule gebruiken
=als(Blad1!A1="";"";Blad1!A1)
Voor het tweede probleem moet je opletten dat er tussen A1 nergens $ staat want dit maakt de formule "absoluut"
bv. $A1 verandert enkel het nummer van de cel, A$1 verandert enkel de letter van de cel en $A$1 verandert er niets.

Grtjs.
Armand
 
hallo bowlingman,

probleem 1 is opgelost hiermee, waarvoor mijn dank :thumb:
probleem 2 echter staat in de celverwijzing geen absolute met $ teken, zie => =IF(ploeg3!A1="";"";ploeg3!A1) als ik de cel (met formule) van links naar rechts versleep veranderd de colom letter wel (A...B...C...enz) maar de rij cijfer niet !! :bij verslepen van boven naar onder is het net omgekeerd ( hoe zou dit komen ?? :)

alvast bedankt,
danny
 
Laatst bewerkt:
Hallo Danny,
Dat is dan ook normaal.
Als je op dezelfde rijhoogte blijft wordt enkel de letter (kolom) gewijzigd. A1 wordt dan B1, C1, enz.
Als je in dezelfde kolom blijft wordt enkel het getal (rij) gewijzigd. A1 wordt dan A2, A3, enz.
Als je daar tegenover de formule in A1 moest kopiëren naar bv. D4, zal je zien dat zowel letter als nummer is gewijzigd.

Grtjs.
Armand
 
Hallo Bowlingman,

je hebt gelijk !! :rolleyes: eigenlijk wel logisch :) ik heb hier totaal niet bij nagedacht :eek:
sorry en toch bedankt voor de informatie.

groetjes,
danny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan