• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens overzetten naar nieuw bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

F.Meulbroek

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2000
hallo Forummers,

Hier mijn probleem: Ik heb een bestand met meerdere tabbladen waarin aan de linkerkant gegevens worden ingevoerd per klant en artikel en die verzameld worden in velden aan de rechterkant. Deze velden hebben de layout van een orderformulier en moeten per mail worden verzonden naar de leverancier. Ik heb een macro gemaakt die deze gegevens kopieren naar een nieuw bestand, alleen krijg ik dan allemaal vermeldingen "VERW" omdat de velden verwijzen naar het andere blad, is hier een oplossing voor.
Alvast bedankt voor jullie reacties
P.S. Een voorbeeld bestand heb ik bijgevoegd.

Frans Meulbroek

Bijlagen

Beste Frans,

Je kunt beter de macro hier neerzetten waarmee je gegevens overzet. In die macro zal staan dat je de formles plakt in plaats van de waarden.

Richard

P.s. De regel
Code:
ActiveWindow.SmallScroll Down:=-120
kun je uit de macro voor het printen weghalen.

Snelle reactie

Hallo Richard,
Alvast bedankt voor de snelle reactie. Ik heb voor de volledigheid het bestand opnieuw bijgevoegd en daar de macro voor het kopieren opnieuw ingezet, zag dat hij niet in het bestand stond, sorry daarvoor.
Uit de print-macro heb ik de regel ondertussen verwijderd.
Weet alleen niet zo goed hoe ik inplaats van de formules alleen de waardes er in kan krijgen. Het gaat dus alleen maar om de aantallen en dat lukt mij niet.
Groetjes Frans

Bijlagen

Hallo Frans,

Je bent een heel eind.
Maak eens van ActiveSheet.Paste de regel:

Code:
[A1].PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

A1 kun je wijzigen in een andere cel uiteraard.

Richard

er komt schot in

hallo richard,
Het begint een beetje te lijken op wat ik zou willen, alleen is het de bedoeling dat ook de opmaak en de kolommen blijven zoals ze zijn op het werkblad. Ik begrijp ook niet zo goed wat die waarde in de regel die ik moest veranderen doet. :rolleyes: Misschien dom van me.
Had hem ook weggelaten maar kreeg toen een foutmelding.
groetjes Frans

alleen is het de bedoeling dat ook de opmaak en de kolommen blijven zoals ze zijn op het werkblad.

Met PasteSpecial zoals bij Richard, maar dan met andere argumenten, kan je ook bijvoorbeeld kolombreedtes, opmaak, ... ophalen.

Wigi

makkelijker gezegd dan gedaan

beste WIGI

Ik heb al een paar dingen geprobeerd maar niets lukt, jammer moet maar een andere oplossing zoeken
groetjes Frans

Opgelost

door middel van jullie suggesties en een beetje doordenken ben ik er toch uit gekomen
bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan