• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens overzetten tussen 2 tabbladen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

zanfa11

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2015
Beste Excel experts

Zou het mogelijk zijn om indien ik een naam in de draaitabel selecteer dat deze en de titel "kolom*"(CEL A1) met een VBA of formule automatisch overgezet worden naar tabblad "formulier" in CEL 8 EN CEL 10 en dat er een bericht verschijnt met de melding of ik zeker ben dat "naam" wil overztten naar tabblad formulier.

Bekijk bijlage ledenLijst2014(EA_1).xlsm

Met vriendelijke groet

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Geen idee van het nut. Wil ik een poging wagen zit er een beveiliging op!

Hallo

bedankt voor uw snelle reactie. Sorry ben het vergeten, het wachtwoord is "data"

Mvg

Haal het wachtwoord er dan even af en plaats het bestandje opnieuw. En wat is het nut hiervan. Waarom x draaitabellen? Je kan toch ook het rapportfilter gebruiken?

Beste

Het bestand is momenteel niet beveiligd, het formulier moet ik nog afwerken want er moet nog allerlei info en gegevens op komen. Als u vindt dat x tabellen geen nut hebben dan is een rapportfilter ook goed.

Met vriendelijke groet

Bekijk bijlage ledenLijst2014(EA_1).xlsm

Beste

het blijkt dat de beveiliging nog niet volledig verwijderd is. Ik heb het bestand envoudig gemaakt en alle macro's verwijderd. Indien u een oplossing voor mijn probleem heeft dan zal ik achteraf alles terug opzetten. Hieronder vindt u het recente bestand.

Mijn doelstelling is indien ik een naam in de draaitabel selecteer dat deze en de titel "kolom*"(CEL A1) met een VBA of formule automatisch overgezet worden naar tabblad "formulier" in CEL 8 EN CEL 10 en dat er een bericht verschijnt met de melding of ik zeker ben dat "naam" wil overztten naar tabblad formulier.

Bekijk bijlage Ledenlijst.xlsx

Mvg

Laatst bewerkt:
Wat het nut is, is ook voor mij niet duidelijk.
Maar jij zal er wel een reden voor hebben, dus doe ik een poging.
Op "Draaitabel1" heb ik een knop gezet, die de selectie overzet naar het tabblad "Formulier" + de kolom.
Die knop en de achterliggende code , zal je op elk tabblad moeten herhalen.

Bekijk bijlage Zanfa.xlsm

ps. Jean Paul had je toch een oplossing gegeven om de validatie met lettercombinatie te laten werken op een beveiligd blad.

Beste Wieter

Op u kan ik zeker rekennen. U oplossing werkt zeer goed. De oplossing van Jean Paul werkt ook zeer goed. Ik heb nog een vraagje: Nu verschijnt er een bericht: Msg = "Weet je zeker dat je de selectie wilt overzetten naar het werkvoorstel?" is het mogelijk dat in plaats van "selectie" dat de geselecteerde naam verschijnt in het bericht.

Met vriendelijke groet :thumb:

Beste Wieter

U BENT SUPER. Hartelijk bedankt :thumb::thumb::thumb::D

Met vriendelijk groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan