gegevens overzetten van IDE naar SATA

• Onderwerp starter Onderwerp starter topy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

topy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2012
Mijn vorige PC heeft het opgegeven. (startte niet meer op) Ik heb een nieuwe PC gekocht met SATA2 HD. Kan ik de gevens van mijn oude IDE schijf overzetten naar de nieuwe schijf en zo ja hoe het beste? Als dat niet kan, is er dan een manier om de gegevens van de oude schijf te verwijderen anders dan met de hamer?

als je nw pc nog beschikt over een ide aansluiting wat ik wel denk, hang je die daaraan. windows herkend en installeerd die harddisk. Je kan dan alles doen met wat er op die schijf staat.

je kunt voor de bestanden te kopieren ook de harde schijf in je nieuwe computer zetten (ik weet niet of dit je garantie verbreekt en of jouw computer ook IDE kan) en dan kun je de bestanden gewoon kopieren naar je nieuwe harde schijf.
dit kun je gebruiken om je harde schijf leeg te maken http://www.killdisk.com/. maar als je echt zeker wilt weten dat er niemand iets meer van je harde schijf af kan halen, gebruik dan de hamer.

Inderdaad geeft het openen van de kast problemen met de garantie. Ik denk dat de hamer de beste optie is.
Allen dank voor de suggesties om het probleem op te lossen.
Topic kan dicht wat mij betreft.

of anders kun je misschien nog de harde schijf bij iemand in de computer doen die geen garantie meer heeft en ook ide heeft en dan de gegevens op een andere schijf zetten (je kunt het topic bovenaan in de site sluiten).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan