Gegevens overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pommeke

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2007
Hallo,

Ik heb een database A
Nu heb ik van die database een nieuwe versie gemaakt (B)
Database B is leeg.
Nu zou ik graag alle gegevens van A naar B krijgen.
Zonder dat hij tabellen gaat bijmaken, ...

Ik kan het niet vinden

:confused:

Ik snap niet wat je bedoelt; heb je een kopie gemaakt van db A, of is db B een compleet nieuwe db? En wil je dan de tabellen koppelen aan db A, of de gegevens fysiek overhalen?

Hallo,

B is een herwerkte versie van A (maar van toen ze nog leeg was)
De tabellen zijn hezelfde. (alleen is er in 1 tabel een paar kolommen bijgekomen)

Maar wat wil je nu? Als de tabellen hetzelfde zijn, maar in b zijn ze leeg, dan zou ik ze weggooien en opnieuw importeren. Wil je de data in één db houden, dan zou ik koppelingen maken. Het heeft weinig zin om iets anders te verzinnen, lijkt mij.

Als je in db B dezelfde tabellen hebt als in db A, en ook de formulieren en rapporten e.d. hebt geïmporteerd, dan is de makkelijkste optie om de lege tabellen weg te gooien, en opnieuw vanuit db A te importeren. Elke andere methode is nodeloos veel werk, want dan moet je tabellen gaan koppelen, toevoegqueries etc. gaan maken en dat houdt je wel even een avondje bezig, denk ik.

Lijkt me een duidelijke vraagstelling :thumb:

Makkelijkste is om een nieuwe lege database te maken.
Daarin importeer je dan de tabellen met gegevens (klik op Geavanceerd als je via de importwizard uit je bestaande database gaat importeren).
Pas daarna pas je de tabel aan.

Tardis

Pommeke heeft al een nieuwe db gemaakt, zoals je in de vraag had kunnen lezen; nog een keer een nieuwe maken lijkt mij wel heel erg werk zoeken. Bovendien had ik al de optie gegeven om de tabellen te importeren... Dus wat is nu eigenlijk je bijdrage? Bovendien heeft ze de vraag afgesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan