Gegevens PDF naar Excel-bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Goedemorgen,

Is het mogelijk om gegevens uit een PDF te kopieëren naar een excel-bestand? M.a.w. ik heb een PDF'je dat waarschijnlijk is gemaakt van een excel-bestand, maar ik wil deze gegevens gaan gebruiken in excel.

:thumb:

Groet,
Krabat

Als de pdf niet beveiligd is kan je met de muis de tekst selecteren, kopiëren en vervolgens in Excel plakken. Het is wel zeer de vraag of de layout nog is wat hij zijn moet. Meer dan waarschijnlijk zal alles in 1 cel van Excel terecht komen.
Je kan ook vakje per vakje kopiëren en naar Excel overbrengen, maar dat is vermoedelijk laaaaaaaaaaaaaaaaaang werk.
Een pdf heeft geen celindeling zoals Excel. Het is een opmaakformaat waarin staat welk gegeven op welke plaats op het blad moet komen. Het is te vergelijken met PostScript, waarop vele freeware pdf-drivers gebaseerd zijn. Tabellen en dergelijke worden opgebouwd met lijnen en gegevens die zodanig op het blad geplaatst worden dat het lijkt op een tabel, maar in feite is het dat niet. Het is en blijft een verzameling van objecten op een blad.

Bedankt! Ik ga het morgen direct proberen. :thumb:

Gave avater btw!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan