• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens samenvoegen uit een ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pedi2020

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2020
Goedemorgen,

Ik ben al een tijdje bezig met een formule waar ik maar niet uitkom. Ik heb het gevoel dat de oplossing simpel is, maar ik zie het niet. Dit is het geval:

Ik heb 2 tabbladen: de eerste ("tab1" is een lijst met een lijst met gegevens:

bl1.jpg

In het tweede tabblad ("tab2") wil ik de gegevens uit het eerste tabblad ophalen en samenvoegen in een cel.
Daarbij moeten alle gegevens achter het getal worden samengevoegd zoals in onderstaande screenshot:

bl2.jpg

Er zijn daarbij cellen met een middenstreepje ("6-A") en cellen met een slash ("7/A").
Alle cellen die '6' bevatten moeten dus samengevoegd worden in één cel.
Hetzelfde geldt voor alle cellen met waarde die een '7' bevatten.

Mijn vraag: hoe krijg ik dit met een formule ingericht?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijlagen

• blad1.jpg
    blad1.jpg
    13,3 KB · Weergaven: 36
  • blad2.jpg
    blad2.jpg
    22,7 KB · Weergaven: 45
Plaats een voorbeeld document.

Voor alle andere versies zo.

Code:
Sub hsv()Dim sv, sq, i As Long
sv = Sheets(1).Cells(1).CurrentRegion
 With CreateObject("scripting.dictionary")
  For i = 1 To UBound(sv)
   If i = 1 Then
     .Item(sv(i, 1)) = "totaal"
    Else
   sq = Split(Replace(sv(i, 1), "/", "-"), "-")
   .Item(sq(0)) = .Item(sq(0)) & IIf(.Item(sq(0)) = "", "", "|") & "groep=" & sv(i, 1)
  End If
   Next i
 Sheets(2).Cells(1, 6).Resize(.Count, 2) = Application.Transpose(Array(.keys, .items))
 End With
End Sub

Als je office365 hebt dan kan het zoals in de bijlage.
Super! Dit is precies wat ik nodig heb. Wel heb ik in het werkelijke bestand dat ik gebruik in de eerste kolom ('groep') een aantal waarden die langer zijn dan 2 getallen, bijvoorbeeld 1004050 en 1004050-A, 1004050-B etc. Hoe bouw ik de formule op bij deze langere waarden?

Als je even een representatief voorbeeld plaatst dan wil ik wel naar kijken. Dus een voorbeeld met alle mogelijke combinaties.

Voorbeeldbestand 2

In de bijlage heb ik een tweede voorbeeldbestand bijgevoegd.

Ik zou willen weten hoe ik de cellen in kolom B van tabblad 'Std' kan invullen op basis van de producten op het tabblad 'Lijst' die in dezelfde groep voorkomen. Ik heb in dit bestand kolom B van het tabblad 'Std' nu handmatig gevuld met de gewenste uitkomst. Ik zou dit graag met een formule willen doen, maar dat lukt me nog niet.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Alvast bedankt!

Bijlagen

Met uw hulp is het me gelukt, maar nu wil ik een tweede waarde aan de formule toevoegen, namelijk de waarde(n) in de cellen van de kolom 'lengte':

vbafbeelding.jpg

Ik heb een voorbeeldbestand bijgevoegd met daarin de data. De waarde van 'lengte' haalt hij op uit het tweede tabblad 'artikelen'.
Door middel van het combineren en uitbreiden van de FILTER en TEKST COMBINEREN heb ik geprobeerd het beoogde resultaat te behalen, maar ik maak ergens een fout in de opbouw van de formule.

Moet ik een extra functie aan de formule toe te voegen om ook de lengte mee te nemen? Ik ben al een aantal dagen bezig, maar ik loop vast. Hopelijk kan iemand me verder op weg helpen.

Alvast bedankt!

Bijlagen

PHP:
=TEXTJOIN("|";;FILTER("sku="&Artikelen!B$3:B$14;Artikelen!D$3:D$14=B3)&FILTER(",lengte="&Artikelen!C$3:C$14;Artikelen!D$3:D$14=B3))

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan