• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem Blaas

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2006
Geacht forum,

ik heb een uitgebreide macro welke werkt met oa de volgende gegevens

ElseIf strcode = "0050" Then ActiveCell = "Electrobürste groß" & " " & straantal & "x"
ElseIf strcode = "0060" Then ActiveCell = "gewerbebesen 2 bürster" & " " & straantal & "x"
ElseIf strcode = "0062" Then ActiveCell = "wassersaugdüse 2 gummileisten" & " " & straantal & "x"

dit werkt opzicht perfect.

nu wil ik de codes "0050" en "Elecroburste groß" in een nieuw werkblad gaan plaatsen, in aparte cellen
het moet dan komen te staan celA1 0050 en in A2 Electrobürste groß het gaat om nogal veel gegevens, dus moet er een
truc te vinden of te maken zijn.

kunt u mij helpen met het scheiden van deze gegevens ?

bij voorbaat dank

willem blaas

Moeten die gegevens onder elkaar komen te staan?
Kun je niet een voorbeeldbestandje posten met daarin wat wanneer moet gebeuren.

Daar hebben we ook niet veel aan.
Wat moet er gebeuren?

Van waar naar waar en hoe moeten die gegevens behandeld worden?

Daar hebben we ook niet veel aan.
Wat moet er gebeuren?

Van waar naar waar en hoe moeten die gegevens behandeld worden?
op blad 1 staat dus hoe de gegevens nu in een macro verwerkt zijn.
op blad 2 staat hoe ik het eigenlijk wil hebben, met de gegevens op blad doe ik later niet meer.
de formule moet dus inhouden dat de omringende tekens wegvallen en dan in de kolom 1 de getallen staan bv 0050
en in kolom 2 de gegevens bv Electrobürste groß.
als dat voo relkaar is , dan is de klus geklaard
dank hiervoor
Bekijk bijlage _voorbeeld_01xlsx.xlsx

Plaats even het bestand met de macro erin. Geef aan wat de startsituatie is en hoe het moet worden. Om hetzelfde bestand te plaatsen met als enig verschil dat je de drie regels nietszeggende code in een tab hebt gezet heeft geen toegevoegde waarde.

Ik snap hem niet, tenminste dat denk ik, ik heb er dit van gemaakt maar kan me moeilijk voorstellen dat dit goed komt:

Code:
Sub cobbe()
Dim strcode As Range
For Each strcode In Range("A1:A10")
If strcode > "" Then
If strcode.Value = "0050" Then Sheets("Blad2").Range(strcode.Address) = strcode: Sheets("Blad2").Range(strcode.Address).Offset(0, 1) = "Electrobürste groß"
If strcode.Value = "0060" Then Sheets("Blad2").Range(strcode.Address) = strcode: Sheets("Blad2").Range(strcode.Address).Offset(0, 1) = "gewerbebesen 2 bürster"
If strcode.Value = "0062" Then Sheets("Blad2").Range(strcode.Address) = strcode: Sheets("Blad2").Range(strcode.Address).Offset(0, 1) = "wassersaugdüse 2 gummileisten"
If strcode.Value = "0070" Then Sheets("Blad2").Range(strcode.Address) = strcode: Sheets("Blad2").Range(strcode.Address).Offset(0, 1) = "Saugdüse (Gelenk) klp Flipper"
End If
Next
End Sub

Ik snap hem niet, tenminste dat denk ik, ik heb er dit van gemaakt maar kan me moeilijk voorstellen dat dit goed komt:

Code:
Sub cobbe()
Dim strcode As Range
For Each strcode In Range("A1:A10")
If strcode > "" Then
If strcode.Value = "0050" Then Sheets("Blad2").Range(strcode.Address) = strcode: Sheets("Blad2").Range(strcode.Address).Offset(0, 1) = "Electrobürste groß"
If strcode.Value = "0060" Then Sheets("Blad2").Range(strcode.Address) = strcode: Sheets("Blad2").Range(strcode.Address).Offset(0, 1) = "gewerbebesen 2 bürster"
If strcode.Value = "0062" Then Sheets("Blad2").Range(strcode.Address) = strcode: Sheets("Blad2").Range(strcode.Address).Offset(0, 1) = "wassersaugdüse 2 gummileisten"
If strcode.Value = "0070" Then Sheets("Blad2").Range(strcode.Address) = strcode: Sheets("Blad2").Range(strcode.Address).Offset(0, 1) = "Saugdüse (Gelenk) klp Flipper"
End If
Next
End Sub

Tot zover bedankt voor de moeite welke u zich getroost heeft, maar we zitten met een communicatie foutje lijkt mij
ik laat het even rusten en ga nog wat verder snuffelen in wat boekwerken en voorbeelden

groet willem blaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan