• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens selecteren en weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rvdvalk

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Berichten
7
Hallo,

Ik ben een newbie als het op "geavanceerd" gebruik van Excel aankomt.

Ik heb een bestand met twee werkbladen. Het eerste blad is het "weergaveblad" het tweede het "gegevensblad"

De bedoeling is dat collega's die klanten bezocht hebben daar een rapport van maken, en dat verzenden als PDF via de mail.
Dat verzenden als PDF is geen probleem. Daar kun je makkelijk een macro voor maken.

Het probleem zit hem er in dat ik dus de gewenste klantgegevens weer moet geven in het rapport.

Ik dacht zelf aan iets van een query, maar heb geen idee hoe dat te doen.

Iets van, select adres, postcode, plaats, contact, functie, mail, telefoon uit sheet relatie waarvan klantcode is:xxxxx

We gebruiken Office 2007.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

b.v.d.
 
Laatst bewerkt:
Dit kun je ook opbouwen met Access en dan met een rapport werken.
 
Dit kun je ook opbouwen met Access en dan met een rapport werken.

Dat klopt, maar we willen het gebruik van Access beperken. Vandaar Excel.
Er hoeft verder ook niks opgeslagen te worden. Het is alleen maar gegevens er bij zoeken en een verslag typen en dan verzenden als PDF.

Men doet het nu handmatig en dat willen we vergemakkelijken m.b.v. de selectie uit de lijst.
 
Laatst bewerkt:
Dan praat het met een voorbeeld bestand toch een stuk eenvoudiger
 
You deliver, me return
 

Bijlagen

  • Bezoekersrapport.rar
    27 KB · Weergaven: 574
In cel E1 zit een validatielijst die de gegevens uit kolom A van tabblad Relaties verzameld.
In de cellen E2 t/m E9 zit een formule die de gegevens ophaalt van tabblad Relaties aan de hand van de geselecteerde waarde in cel E1.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan