• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens sjabloon overzetten in ander excelwerkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruva

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Berichten
157
Beste excelliefhebbers,

Het volgende; ik heb een sjabloon gemaakt met een aantal gegevens erin, deze gegevens wil ik verzamelen in een andere database, die waarschijnlijk op een andere schijf komt te staan.

Dus kortom, ik wil de gegevens kopieeren in een werkblad op een andere schijf
Naam het werkblad wordt dan bv " database inkoop ".

ik doe er even een bijage bij
de gegevens die naar een ander werkblad gekopieerd moet worden staat in het tabblad
"database"


Wie heeft voor mij de oplossing
 

Bijlagen

  • Copy of SJABLOON BESTELBON.xls
    36 KB · Weergaven: 80
Beste excelliefhebbers,

Het volgende; ik heb een sjabloon gemaakt met een aantal gegevens erin, deze gegevens wil ik verzamelen in een andere database, die waarschijnlijk op een andere schijf komt te staan.

Dus kortom, ik wil de gegevens kopieeren in een werkblad op een andere schijf
Naam het werkblad wordt dan bv " database inkoop ".

ik doe er even een bijage bij
de gegevens die naar een ander werkblad gekopieerd moet worden staat in het tabblad
"database"


Wie heeft voor mij de oplossing

Mogelijk dat ik je probleem verkeerd interpreteer, maar met kopieren plakken kun je de gegevens in een ander werkblad krijgen.
Selekteer in tabblad "database" het vierkant boven rij 1 en links van kolom A (selekteert alles)
Vervolgens Ctrl C (plakken), de doelmap openen en cel A1 selekteren en afronden met ctrl V.
Succes, Ton
 
Laatst bewerkt:
Ton, het is de bedoeling dat hij de gegevens automatisch via VBA wegschrijft naar een ander werkblad
Zoals jij het beschrijft, is inderdaad de simpele manier, maar dit wordt snel vergeten, en te veel handelingen

groet Ruva
 
Ruva, ik denk met je aanvulling de probleemstelling met de gewenste oplossingsrichting duidelijker geworden is. Tussen de regels lees ik ook dat nieuwe gegevens AANGEVULD moeten worden en niet gekopieerd.
Helaas kan ik je met VBA niet helpen. :(
 
klopt Anton,

In ieder geval bedankt voor de moeite, misschien dat iemand anders de oplossing weet in VBA
 
Goedeavond Wigi,

Dit ziet er ingewikkeld uit, kan jij mij niet een beetje op weg helpen,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan