• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens Sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Berichten
391
Beste Forumleden,

Ik kreeg de vraag of het mogelijk was een knop in het werkblad te maken om de gegevens die ingevuld zijn te sorteren.

Nu willen ze kunnen sorteren op datum, op afdeling, serrienummer en de lege cellen

Nu leek mij de beste oplossing hier 4 afzonderlijke knoppen voor te maken zodat ze alles afzonderlijk kunnen sorteren wannerer ze dit nodig hebben

Nu heb ik ondestaande code gevonden, alleen moet deze een variabel cellenbereik hebben, en dit lukt mij nog niet om aan te passen in de code

Private Sub CommandButton2_Click()
Dim bereik As Range
Dim cel As Range
Set bereik = Range("A9:I22")
Set cel = Range("B9")
bereik.Sort Key1:=cel, Order1:=xlAscending, Header:=xlYes
End Sub


Daarnasst zou ik hem ook nog aan moeten passen zodat hij de lege cellen bovenaan zet, van de objecten die nog niet gekeurd zijn.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • TEST 2020.1.xlsb
    59,6 KB · Weergaven: 39
Datum kolom
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]  With Blad2.ListObjects(1)
    .Range.Sort .Range.Cells(1, 2), , , , , , , 1
  End With
[/FONT]
Afdeling kolom
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]  With Blad2.ListObjects(1)
    .Range.Sort .Range.Cells(1, 4), , , , , , , 1
  End With
[/FONT]
etc.

Om het gemakkelijker te maken kun je beter de filterknoppen van je tabel inschakelen
dan kun je sorteren/filteren wat je maar wilt.
 
Laatst bewerkt:
Eerst een sorry aan Marcel voor het inbreken op deze vraag:eek:

Vraagje aan Jack,
Ben er helemaal uit hoe de codes tussen de ,,,, te manipuleren.
Alleen die 1 op het einde, wat doet die precies??? kom er maar niet achter.
 
Scheelt het als je tussen de komma's gaat staan en op [ ctrl+i ] drukt?
Verplaats je cursor tussen de komma's en kijk wat er in de Syntaxisinfo gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond Jack,

Bedankt voor de info, helemaal duidelijk:thumb:
 
Bedankt, ik ga er mee aan de slag, hoe kan ik de opfrachten tussen de ' ' ' aanpassen, ik wil namelijk de lege cellen bovenaan hebben
 
Plaats deze achter je CommandButton.
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]Private Sub CommandButton2_Click()
  With Blad2.ListObjects(1).Sort
    .SortFields.Clear
    .SortFields.Add2 Range("Tabel3[Status]"), 3, 1
    .Header = xlYes
    .Apply
  End With
End Sub
[/FONT]
 
Bedankt, ik heb de formule getest en werkt verder prima alleen moet hij sorteren op de kolom datum maar hoe ik de code ook aanpas ik blijf foutmeldingen krijgen en snap niet wat er fout gaat
 
Laatst bewerkt:
Hoe heb je het toegepast dan? Roepen dat iets niet werkt helpt natuurlijk niet veel.
 
Hoe heb je het toegepast dan? Roepen dat iets niet werkt helpt natuurlijk niet veel.

Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
  With Blad2.ListObjects(1).Sort
    .SortFields.Clear
    .SortFields.Add2 Range("Tabel3[Datum]"), 3, 2
    .Header = xlYes
    .Apply
  End With
End Sub
 
Ik heb 2 shapes op de kolomkoppen gezet om te sorteren
 

Bijlagen

  • TEST 2020.1.xlsb
    63,5 KB · Weergaven: 26
Ik heb een beetje zitten spelen met het voorbeeldbestand.

klic maar eens in kolom "Status" of voer eens een nieuw bed in met de gele button rechts boven.
 

Bijlagen

  • SORTEREN BEDDEN-3.xlsb
    65,6 KB · Weergaven: 32
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan