Gegevens syncroniseren tussen laptop-c:schijf-P:schijf op de server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Georgyboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
365
Hallo,

Misschien een domme vraag,
Graag had ik mijn bestanden overzichtelijk geordend.

Ik heb een laptop waar ik thuis regelmatig op werk, deze gegevens sla ik op mijn locala schijf C.
Als ik op het werk ben moeten deze gegevens dan op de P:schijf (op de server) (ter bescherming mocht er iets met de computer gebeuren en om met andere collegas te kunnen delen)

Verder heb ik dan bestanden die ik via werkmap syncroniseer.

Wat is nu de beste methode om maar één orgineel bestand te behouden en niet hetzelfde bestand op 3 plaatsen te hebben staan met verchillende inhoud.

Avast bedankt,

Ik gebruik het programma Allways Sync (vrij goedkoop) en dat werkt goed. Moet je maar eens naar kijken. Servers en werkmappen weet ik niet. Ik heb wel alle pc's via LAN-kabels verbonden met de FRITZ!Box en zo kan ik wel verbinding maken met de NAS.

Dag Edmoor,

bedankt voor je voorstel,
daar heb ik nog mee gewerkt en momenteel niet aan gedacht.

Is dit veilig voor gevoelige informatie?

Niks is helemaal veilig.
Als het echt om bedrijfsgevoelige informatie gaat zou ik Dropbox er niet voor gebruiken en eerder een cloud oplossing zoeken.

'Cloud' is ook niet veilig. Op internet en de computer is niets veilig. De laatste zes maanden hebben de (medische) gegevens van duizenden mensen al op straat gelegen. Gemiddeld iedere maand wel weer een grote blunder qua beveiliging. Een blamage voor de bedrijven en de beveiliging. Hoog opgeleide en duur betaalde IT'ers die er niets van bakken. En dan moeten 'normale' mensen het nog wel begrijpen. Alles wat met een pc te maken heeft is zo lek als een mandje en dat is wat de autoriteiten toch ook graag willen.

Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie info!
:thumb:

Groeten,

Syncback zou ook een optie kunnen zijn. Gebruik ik thuis om documenten te kopieren naar een netwerkschijf.

Bedankt voor je info,

ik bekijk dit even !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan