• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens tabblad naar een ander tabblad in de juiste kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajmol

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2011
Het volgende: voor mijn werk ben ik momenteel per week de productiviteit van de medewerkers aan het monitoren. Hiervoor heb ik excel document in gedachte, waarin ik dit bij kan houden. Hoe zie ik het voor me (ideeen zijn altijd welkom):

Het eerste tabblad een totaaloverzicht van een gehele week. Met daarbij een samengevoegde kolom voor elke dag (maandag t/m zaterdag) Hierbij zijn colli en tijd, tenzij er wordt uitgevouwen niet zichtbaar.

De andere tabbladen zijn de dagen van de week, waarin ik graag de gegevens die uit een Access bestand komen kan plaatsen.(wel excel uitvoer)

Graag zou ik de gegevens die in het tabblad dag worden gevoerd automatisch bij de juiste persoon in de juiste dag terrecht komt op het voorblad. Dus: de gegevens die in het tabblad maandag worden geplakt moeten bij de juiste persoon op het voorblad in de kolom van de betreffende dag komen.

Volgens mij is dit iets van verticaal zoeken, maar goed ben een beginner qua excel.

Graag jullie hulp.

Bekijk bijlage Map1.xlsx

Beste ajmol ;)

Plak onderstaande formule in tabblad maandag in cel B2 en sleep deze naar rechts en naar beneden.

Aan de hand van deze formule kan je deze aanpassen voor de andere tabbladen.

=ALS(SOMPRODUCT((Voorblad!$B$3:$B$7=$A2)*(Voorblad!C$3:C$7<>"")*(Voorblad!C$3:C$7))=0;"";SOMPRODUCT((Voorblad!$B$3:$B$7=$A2)*(Voorblad!C$3:C$7<>"")*(Voorblad!C$3:C$7)))

Groetjes Danny.:thumb:

Danny,

heb bovenstaande geprobeerd, echter het heeft geen werking.

de gegevens die ik wil invoeren,op dagbasis is een kant en klaar .xls bestand. Hieruit moeten de gegevens op het "voorblad" komen, dit bij de juiste naam en bij de juiste dag. Er hoeven geen berekening meer plaats te vinden. (wel een gemiddelde van de gemiddelden, hier kom ik zelf nog wel uit)
Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Beste ajmol ;)

Kan je in het bestandje al wat fictieve gegevens invullen, dan weten we wat we moeten wegschrijven.

Groetjes Danny. :thumb:

Voor de eerste drie kolommen, en doorvoeren naar onderen.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(INDIRECT("'"&$E$1&"'!"&TEKEN(KOLOM()+63)&1&":"&TEKEN(KOLOM()+63)&100);VERGELIJKEN($B4;INDIRECT("'"&$E$1&"'!$A$1:$A$100");0));"")

Allen,

dank die me op weg hebben geholpen. Ben er uit, alleen anders. Zal op korte termijn het bestand plaatsen zoals deze geworden is. Misschien dat er dan nog suggesties zijn....:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan