• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens totaliseren uit verschillende rijen, kolommen en tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RLANG

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Goedemiddag,

Ik heb een Excel probleem waarvan ik hoop dat er iemand is die hier een oplossing voor weet (mijn eigen kennis van excel is te beperkt om een goede oplossing uit te vogelen).

Voor het gemak heb ik een bestand bijgevoegd.

Je ziet in het bestand een urenregistratiefomulier. Dit formulier is opgebouwd per periode van 4 weken. In het overzicht worden de uren van medewerkers genoteerd per dag (en dat onderverdeeld in gewerkte uren, snipper uren, ziekte uren en onbetaald verlof uren). Wanneer e.e.a. ingevuld wordt worden de gegevens horizontaal en verticaal opgeteld. Dit gebeurd dus voor 4 weken achter elkaar.

Waar ik naar op zoek ben, is de mogelijkheid om een totaaltelling per medewerker van de 4 weken te maken (en dat dan weer onderverdeeld in gewerkte uren, snipper uren, ziekte uren en onbetaald verlof uren). De medewerkers verschillen soms per dag en week en dat maakt het voor mij lastig om hioer een oplossing voor te bedenken.

Een 2e stap daarna zou moeten zijn dat er een totaaltelling komt van de verschillende tabbladen in het bestand. Ieder tabblad betreft namelijk medewerkers die werken bij een andere klant.

Iemand die mij hiermee op weg kan helpen of een mooie oplossing hiervoor heeft.

Alvast dank voor de moeite!

Groet Ron

Bijlagen

Hallo Gijsbert,

Dit is zeker een hele mooie eerste aanzet ( en gezien de ingegeven formules was ik daar zelf nooit uitgekomen).

Stel dat in het overzicht Kees de Vries niet alleen bij klant 1 heeft gewerkt, maar ook bij klant 2. Is het dan mogelijk dat alle uren van Kees de Vries (ongeacht of die uren bij klant 1 of klant 2 gewerkt zijn) bij elkaar opgeteld worden?
Ik zie dat jij in jouw tabblad de namen van de medewerkers en de klantnaam handmatig hebt ingegeven. Is dat wellicht ook nog te automatiseren met een formule? Dus dat in jouw tabblad automatisch de naam van de medewerker komt te staan met de daarbij behorende uren (onderverdeeld zoals je dat nu ook hebt gedaan).

het is namelijk zo dat de namen van de medewerkers dagelijks en/of wekelijk kunnen wisselen. Het zou dus mooi zijn dat wanneer bij bijvoorbeeld klant 2 in een bepaalde week een nieuwe naam wordt toegevoegd, deze in jouw overzicht automatisch wordt weergegeven met de bijbehorende uren.

Dat zou helemaal geweldig zijn als dat zou kunnen.

Hopelijk begrijp je wat ik bedoel.

Vooralsnog ben ik met deze huidgie stap ook al heel blij, hoor :)

Gr Ron

Poging 2:
Bekijk bijlage Voorbeeld Urenregistratie gijs (1).xlsx

Ik zie dat jij in jouw tabblad de namen van de medewerkers en de klantnaam handmatig hebt ingegeven. Is dat wellicht ook nog te automatiseren met een formule?
Het is verstandiger om handmatig een tabel aan te leggen met alle medewerkers, en daarna middels een keuze menu de medewerkers te kiezen.
Deze mogelijkheid heb ik in mijn voorbeeld verwerkt. (in de tabbladen "klant1 en klant 2 heb ik kolom C gevalideerd als lijst, na de gemaakte keuze wortdt ook kolom B gevuld.)

Nou super zeg.
Dit is inderdaad zoals ik het in mijn gedachten had, Gijsbert!

Hier kan ik zeker mee uit de voeten. In het voorbeeld gaat het maar om twee klanten, maar in de praktijk om ca. 75. Je kunt je voorstellen hoeveel werk dat met zich meebrengt als alles handmatig zou moeten. Dit is top. Ik ga hier met veel plezier mee aan de gang.

Ik dank je enorm voor je input en geboden oplossingen!

Groet Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan