Goedemiddag,
Ik heb een Excel probleem waarvan ik hoop dat er iemand is die hier een oplossing voor weet (mijn eigen kennis van excel is te beperkt om een goede oplossing uit te vogelen).
Voor het gemak heb ik een bestand bijgevoegd.
Je ziet in het bestand een urenregistratiefomulier. Dit formulier is opgebouwd per periode van 4 weken. In het overzicht worden de uren van medewerkers genoteerd per dag (en dat onderverdeeld in gewerkte uren, snipper uren, ziekte uren en onbetaald verlof uren). Wanneer e.e.a. ingevuld wordt worden de gegevens horizontaal en verticaal opgeteld. Dit gebeurd dus voor 4 weken achter elkaar.
Waar ik naar op zoek ben, is de mogelijkheid om een totaaltelling per medewerker van de 4 weken te maken (en dat dan weer onderverdeeld in gewerkte uren, snipper uren, ziekte uren en onbetaald verlof uren). De medewerkers verschillen soms per dag en week en dat maakt het voor mij lastig om hioer een oplossing voor te bedenken.
Een 2e stap daarna zou moeten zijn dat er een totaaltelling komt van de verschillende tabbladen in het bestand. Ieder tabblad betreft namelijk medewerkers die werken bij een andere klant.
Iemand die mij hiermee op weg kan helpen of een mooie oplossing hiervoor heeft.
Alvast dank voor de moeite!
Groet Ron
Ik heb een Excel probleem waarvan ik hoop dat er iemand is die hier een oplossing voor weet (mijn eigen kennis van excel is te beperkt om een goede oplossing uit te vogelen).
Voor het gemak heb ik een bestand bijgevoegd.
Je ziet in het bestand een urenregistratiefomulier. Dit formulier is opgebouwd per periode van 4 weken. In het overzicht worden de uren van medewerkers genoteerd per dag (en dat onderverdeeld in gewerkte uren, snipper uren, ziekte uren en onbetaald verlof uren). Wanneer e.e.a. ingevuld wordt worden de gegevens horizontaal en verticaal opgeteld. Dit gebeurd dus voor 4 weken achter elkaar.
Waar ik naar op zoek ben, is de mogelijkheid om een totaaltelling per medewerker van de 4 weken te maken (en dat dan weer onderverdeeld in gewerkte uren, snipper uren, ziekte uren en onbetaald verlof uren). De medewerkers verschillen soms per dag en week en dat maakt het voor mij lastig om hioer een oplossing voor te bedenken.
Een 2e stap daarna zou moeten zijn dat er een totaaltelling komt van de verschillende tabbladen in het bestand. Ieder tabblad betreft namelijk medewerkers die werken bij een andere klant.
Iemand die mij hiermee op weg kan helpen of een mooie oplossing hiervoor heeft.
Alvast dank voor de moeite!
Groet Ron